Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av poppes
har lite problem igen med min volvo :-O)
undrar om någon kan ha några förslag på dessa fel:

det ena är att bakdörrarna inte går att låsa eller låsa upp, med nyckeln eller med knappen i bilen...?

den andra är motorn, alltså tändningen. har skrivit om det tidigare men skriver igen ifall någon har kommit på något.
när den är kall så misständer den i några sekunder, sen nu den senaste tiden tycker jag det känns som att turbon/motorn hackar om man accelerar en längre tid "hårt".

det sista är bakrutevärmaren har mätt men det kommer inte fram nå till rutan, sedan har jag spårat sladdarna till en enda stor kabelhärva. där tappar jag den, men har kollat i gör det själv boken och där står det att det är en kommunikation mellan de olika systemen, och det går inte att mäta om just värmaren fungerar där. lite svårt att förklara men hoppas ni förstår ??:-/

tacksam för alla ideer och tips
Senast redigerad av 1 poppes, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
vid ögtalaren i vänster D-stolpe finns en skarv till kablaget som går till backluckan. lossa där o tra ut kablaget genom hålet som gångjärnet kommer ur.

sen öppnar du kabelhärvan o kollar om några kablar gått av, vilket de troligen gjort.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]