Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vem blir först med uppgraderingen? :D
Nimbus19 skrev:Nu så har info kommit upp på Polestars hemsida.
http://www.polestar.se/media/v70_25ft_2009_manuell.pdf

Det blir som det är sagt 258hk / 360Nm med etanol
Ax 0-100 på 7,1 sek :D
Pris 8900kr
Men då får man bara ett intyg från Volvo som man skall lämna till regbesiktningen för ny regbesiktning.
Så man får lägga på den kostnaden uppepå 8900kr.
Någon som vet vad en regbesiktning kostar?
Det finns två olika priser på registreringsbesiktning. 380 kr för små ändringar, 650 för stora ändringar...vet inte vad effektoptimering räknas som.
Maxeffekten ligger vid 5050 varv.
Är det någon som vet vid vilket varvtal man har i 210 km/h?

Nästa fundering är om Bilia kan ta bort hastighetsspärren kostnadsfritt eller om dom tar duktigt betalt för det.
Undrar om det får några konsekvenser med förmånsvärdet och och vilka däck som man måste ha på bilen.
Däcken måste naturligtvis uppgraderas, men klarar man gränsen för miljöbil då?
Jag uppgredera första bilen idag ! funka fin fint!

jag ska kolla om hastighets spärren försvinner när man gör denna upgradering
angående däck, så måste man alltid ha den hastighetsklass på däcken som motsvarar bilens tophastighet.
Idag släpptes volvos orginaltrim!! Jag har idag uppdaterat min diselkärra till 205 hk, samt 450NM! Helt sjuk, rolig bil att köra nu!!!

Eftertrimningen är inte utannonserad att dra mindre soppa, men betydligt roligare att köra!! Nu ska bilen bara registreringsbesiktas på måndag!

Jag rekomenderar att alla gör detta, speciellt på diselbilarna!
jag läste om Polestar Performancehttp://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 590236.ece . Är det någon som vet hur bensinförbrukningen påverkas så länge man kör normalt. Jag har en 2.5 ft -09.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]