Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ÈRROR
Jag har problem med avgasystemet tror jag!

De skallrar när bilen går på låga varv så den får jobba (Tror inte de är värmeplåtarna, har inte varit under å kollat, men lyssnat, och de låter lite längre bak) De ska finnas nånting i röret mitt under typ som kan lossna och skallra??

Problemet: När jag växlar kan de hända att bilen kommer i ett läge så den varavar som en saab typ (2500-4000 varv max) och det går att köra som en snigel,, som om bilen kvävs,, och det är som att den puttrar lite lätt..

Kan de vara så att den där grejen i avgassystemet lägger sig ivägen och kväver bilen??

Med tanke på att de blir när jag växlar/sladdar/startar från stillastående,, då blir de tryckförändringar i avgassystemet om jag inte är ute och cycklar..

Sen så kan jag lyckas med att växla upp och ner medans bilen går dåligt så kan de släppa,, kan även stänga av bilen medans jag kör och starta på rullen så kan de släppa...

Blev de yrt nu?? =)

Nån som vet?
av Greyracer
Låter som insatsen i antingen ljuddämparen eller katten är lös.... :D
av Gobbe
Började problemen samtidigt?
Vad beträffar skramlet så sitter det en "hylsa" lite längre fram på avgassystemet som skramlade på min 940. Jag löste det genom att banka in en M8-bult tills den satt fast ordentligt :lol: Sen var det tyst
Ta ingen rostfri bult bara :shock:
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]