I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Jag skulle vilja påstå att det finns en stor mängd omständigheter som spelar in här.. förutom det uppenbara typ vikt på bilarna, effekt i motorerna så har man ju tankar som vilken låda som är "inställd" på vilket sätt och vilken bil som har "rätt" system för att åka på det här sättet.

Ska man vara superpetnoga så är ju faktiskt däcktrycket en bidragande faktor..

/Ticken
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Absolut men en bil med större slagvolym orkar mer på högre varv eftersom mer luft bränsle kommer in och antänds om det nu sker i kontrollerade former. Att sedan saab har 150Hk org i sin 2,0t samt volvo 200/210Hk i sin motor org har ju en stoooor betydelse. Hårdvaran är ju inte densamma direkt. Bara man är nöjd med sitt trim så är det ju bra. Volvo har väl sportläga på sina geartroniclådor så då drar den ju längre på växlarna samt växlar snabbare. Sedan är ju inte en automat den bästa för acc 0-100 trots sportläge.
Sedan har ju även den manuella lådan vridmomentsbegränsning i trimproget för att skona lådan. Om det är en seriös firma.
Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]