Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har i veckorna fått min V70III 2.5FT men vill uppgradera fälgarna till något sportigare. Jag hade 18"fälgar till min fd BMW med M-sportpaket och tycker att det såg mycket snyggt ut på den bilstorleken. Därför tänker jag att det kommer att se bra ut på Volvon också... eller??

Kan ni rekommendera lite snygga 18-fälgar, gärna med bilder och priser?

Har sett att Bilia har ett "uppgraderingskit" där man köper ny fälg med sommardäck samtidigt som de trycker på vinterdäck på de gamla fälgarna, vilket är precis det jag behöver. Någon som har köpt ett sånt kit och kan rekommendera det?

//D
GATUPLAN skrev:VENATOR CHROME är dem finaste fälgar som finns till den nya karossen. Lyfter bilen till max och ändå behåller diskretionen. Se LIVE!
Bilder på chrome-varianten tack? Blir inte chrome lite bling?

Har sneglat lite på de med "diamond cut". Kan tycka att det är snyggt med delvis svarta fälgar.
DarrenB skrev:
henka35 skrev:Venator 18" är snygga på V70II.

//Henrik
Snygga!!
Hur är åkkomforten jämfört med "snällare" 16 tum? Kan man ha 18" på denna bil och ändå uppleva V70s åkkomfort?
Jag tycker komforten fortfarande är mycket bra. Jämförde nyss när jag lämnade in min egen bil på verkstaden för byte av stötdämpare. Då fick jag en V50 1.8F med 15" och den är stötigare och bullrigare än V70II med 18". Snacka om skillnad :-O)

//Henrik
Volvos kromade fälgar är riktigt snygga på en mörk bil (läs svart)
Rätt okey på en röd bil, men inte så snygga på en silver

18 tummare gör stor skillnad på utseendet och bullret ändras inte nämvärt.
Jag tror det gör mer skillnad på vilket däck man väljer.
En del däck bullrar otroligt mycket, medans andra går mjukt och fint.
DarrenB skrev:
GATUPLAN skrev:VENATOR CHROME är dem finaste fälgar som finns till den nya karossen. Lyfter bilen till max och ändå behåller diskretionen. Se LIVE!
Bilder på chrome-varianten tack? Blir inte chrome lite bling?

Har sneglat lite på de med "diamond cut". Kan tycka att det är snyggt med delvis svarta fälgar.
Bling men på rätt sätt, stilfult, kraftfullt och diskret på en och samma gång! Inte som Amerikanska kromfälgar!
Snyggast i verkligheten, folk verkligen beundrar dem.
Jag har lagt ut lite bilder på andra trådar, men här är iaf en länk där du kan se lite bilder:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=40077

MVH
Så här ser min ut med Venator Chrome 18". Jag tycker att det är riktigt snyggt på summum-bilar då det fångar upp rutlisterna på ett snyggt sätt.. Komforten ändras inte nämvärt mot mina 16" 205:or som jag kör med på vintern..

(Dålig bild, men men....)

Bild

För att se hela bilden:

http://i245.photobucket.com/albums/gg78 ... 010131.jpg

.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]