Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av packas
Har en volvo xc70 2.5t 18300 mil, som kan ibland, närman gasar på så vid ungefär 4000 varv så blir det som stopp ett par sek. För att sen fortsätta . har ej funnit felet.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Blir det ett abrupt stopp så att du far lite framåt? I så fall är det laddtrycksspärren som går in. Annars skulle jag prova att byta tändstift. Några felkoder?
av Jacco
Jag hade ett vädligt likande problem nyss på min s60 2.4t Det försvann så fort jag bytte mv.

Men en snubbe på bilia sa att De här felen uppstår rätt ofta, i 9/10 fall så ere bara att bya mv men har du otur så ere även luftmassmätaren som du säger.

Jag kanske är helt ute o cyklar nu men brukar inte en trasig lamdasond ge ungefär samma symptom...?

Det bästa vore ju om du kunde koppla upp bilen till en dator o läsa av felkoderna. dumt att byta Luftmassmätaren i onödan, den e inte dirket gratis...
av packas
Var till verkstaden igår :evil: Måste byta dämpare fram , en är krokig och så varet gasspället som felet är .skall till nordiska bil för rengörning + program vara. så for se om dett räcker med de.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]

Tändpunktsgivare, kontakten används f&ou[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]