Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kenlav
Har för avsikt att öppna och eventuellt löda om i ABS boxen då ABS-lampan tänds lite då och då. Tror att det kan vara någon lödning som är sprucken. Har dock stött på ett litet problem. Jag skruvade loss boxen med dom 4:a torxskruvarna sedan kom problemet. Hur får man loss den "stora kontakten" från boxen, den med alla sladdar som kommer från alla givare ??? Är det bara att dra upp hela enheten eller gör man på något annat sätt, finns det någon spärr?? Skall man dra bort kontakten innan man lossar på bultarna som håller fast boxen??. Försökte att dra hela kontakten från boxen när den var bortplockad men kontakten vill inte släppa. Jag vågade inte försöka mer innan jag fått lite hjälp från någon kunnig här på forumet.
av funkypirate
Robban_T5-R skrev:Min ABS lampa lyser och slocknar också om vartannat och enligt en felkodsavläsning verkstaden gjorde för ett tag sen så är en av givarna bak i hjulhuset kass (glappar). :wink:
apapapap :wink: , jag hade samma inställning som du, 2 sensorer senare så pekar allt på abs boxen. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av kenlav
kenlav skrev:Har för avsikt att öppna och eventuellt löda om i ABS boxen då ABS-lampan tänds lite då och då. Tror att det kan vara någon lödning som är sprucken. Har dock stött på ett litet problem. Jag skruvade loss boxen med dom 4:a torxskruvarna sedan kom problemet. Hur får man loss den "stora kontakten" från boxen, den med alla sladdar som kommer från alla givare ??? Är det bara att dra upp hela enheten eller gör man på något annat sätt, finns det någon spärr?? Skall man dra bort kontakten innan man lossar på bultarna som håller fast boxen??. Försökte att dra hela kontakten från boxen när den var bortplockad men kontakten vill inte släppa. Jag vågade inte försöka mer innan jag fått lite hjälp från någon kunnig här på forumet.
Är det ingen som vet hur man får bort kontakten??
Användarvisningsbild
av ketto
Den sitter fast me hakar som ska skjutas utåt vartefter man drar upp den stora kontakten! Tittar ni riktigt noga så ser ni, funkar me en mejsel att peta ut dom

Dessa hakar!

KLICKA PÅ BILDEN FÖR BÄTTRE UPPLÖSNING

Bild
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]