Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Läs så står det ju var som behövs...
Användarvisningsbild
av elmuppo
jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->
då fjärrdelen inte är kombatibel med äldre bilar.. eller om det var transpondern i nyckeln.
av nevyn
Jag har bara hört att fjärren funkar men inte transpondern... vilket skulle innebära att man måste ha gamla nyckeln med sig, eller?
Användarvisningsbild
av elmuppo
nevyn skrev:Jag har bara hört att fjärren funkar men inte transpondern... vilket skulle innebära att man måste ha gamla nyckeln med sig, eller?
Precis. Man måste starta med den gamla nyckeln.
Användarvisningsbild
av VS60
Då väll inte finns mening att beställa en sån nyckel, för att sen ska bära gammal nyckel för att starta bilen. Just nu som nästan alla andra har jag två delar nyckel och fjär. Var sugen att beställa en sån nyckel för den var smidig 2 i en, och tar mindre plats i fickorna. Men nu får det vara nog, det blir det gamla nyckel kvar tills jag inte köper ny bil.
Tack för era svar.
Volvo S 60 – 02 aut
av zenobia
branx skrev:jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->
då fjärrdelen inte är kombatibel med äldre bilar.. eller om det var transpondern i nyckeln.
Jag har KIR nyckeln till min S80 T6 1999. Den fungerar till allt och jag har aldrig behövt strula runt med fler nycklar än KIR. Vet inte vem som meckat runt detta men det var en kille på en av Volvos märkesverkstäder som hade bilen innan mig.. =)
Användarvisningsbild
av elmuppo
zenobia skrev:
branx skrev:jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->
Jag har KIR nyckeln till min S80 T6 1999. Den fungerar till allt och jag har aldrig behövt strula runt med fler nycklar än KIR. Vet inte vem som meckat runt detta men det var en kille på en av Volvos märkesverkstäder som hade bilen innan mig.. =)
Troligen har du en nyare backspegel, för de äldre UEM:erna från Donnelly
som satt på S80 99-02 är inte kombatibel med KIR.
Eller så kanske han har lödat:)
av zenobia
OK, det är inte omöjligt att det sitter en nyare UEM & spegel. Får kolla detta någon dag.

Nicke nyfiken måste ju fråga: Vad har han lödat om för att det skulle fungera?
Användarvisningsbild
av elmuppo
zenobia skrev:OK, det är inte omöjligt att det sitter en nyare UEM & spegel. Får kolla detta någon dag.

Nicke nyfiken måste ju fråga: Vad har han lödat om för att det skulle fungera?
Han kan ju ha bytt sändardelen i KIR nyckeln, går säkert med
mycket tålamod och stadig hand.

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]