jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->
då fjärrdelen inte är kombatibel med äldre bilar.. eller om det var transpondern i nyckeln.
Moderator: Moderatorer
branx skrev:jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->Jag har KIR nyckeln till min S80 T6 1999. Den fungerar till allt och jag har aldrig behövt strula runt med fler nycklar än KIR. Vet inte vem som meckat runt detta men det var en kille på en av Volvos märkesverkstäder som hade bilen innan mig.. =)
då fjärrdelen inte är kombatibel med äldre bilar.. eller om det var transpondern i nyckeln.
zenobia skrev:Troligen har du en nyare backspegel, för de äldre UEM:erna från Donnellybranx skrev:jag har starkt för mig att KIR nyckeln bara funkar på årsmodell 2004->Jag har KIR nyckeln till min S80 T6 1999. Den fungerar till allt och jag har aldrig behövt strula runt med fler nycklar än KIR. Vet inte vem som meckat runt detta men det var en kille på en av Volvos märkesverkstäder som hade bilen innan mig.. =)
zenobia skrev:OK, det är inte omöjligt att det sitter en nyare UEM & spegel. Får kolla detta någon dag.Han kan ju ha bytt sändardelen i KIR nyckeln, går säkert med
Nicke nyfiken måste ju fråga: Vad har han lödat om för att det skulle fungera?