Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Hej folkz!!

Idag beställde jag ny bil, lovely! :D

Volvo V70II 2.5FT MY10 Business Momentum
+ Herggårdspaket 2
+ Teknikpaket 1
+ Elinfällbara backspeglar med belysning
+ Svartmetallic 452
+ Canicula 17"
+ Nyckelavst airbag passagerare
+ Bortttag toppfartsspärr
+ Textilmattor
+ Skålade gummimattor
+ Takspoiler
+ Drag fast

Fick hyfsat bra pris på bilen. Dom kunde inte göra så mycket på bilpriset då det är kampanj på den iaf..

Något jag bör lägga till?

Produktionsstopp i juli månad enl min ÅF så leverans sker i mitten på augusti.
av Amli
Japp. DÖD ÅT VOLVO! :twisted:

Jag har nu blivit av med min V70 II och inhandlat BMW 525I M-sport E61.

Tack och hej!

//Lotez

Ps, kommer aldrig mer köpa men volvo men kommer hänga här för att se vilka fortsatta problem vovlo har med sina bilar!
Vad hände?
Användarvisningsbild
av opA
Grattis :)

Får man fråga varför du väljer ett fast drag ?

Bilen blir stiligare utan.. 8)
av LOTEZ
Amli skrev:
Japp. DÖD ÅT VOLVO! :twisted:

Jag har nu blivit av med min V70 II och inhandlat BMW 525I M-sport E61.

Tack och hej!

//Lotez

Ps, kommer aldrig mer köpa men volvo men kommer hänga här för att se vilka fortsatta problem vovlo har med sina bilar!
Vad hände?
Hehe väntade på frågan...
BMWn börja strula lite faktiskt... Och heeelt ärligt så saknade jag volvon lite grann..
:-)
av LOTEZ
opA skrev:Grattis :)

Håller med, avtagbart är stiligare, men jag kör ganska mycket med släp och tar så söllan av det iaf.. (hade avtagbart på förra bilen som blev återköpt)

Fåpr se dock, ej för sent att ändra sig...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
LOTEZ skrev:+ Herggårdspaket 2
Hade bytt ut detta mot helläder alla gånger
av LOTEZ
Inget stort fan av helläder faktiskt. Men tanken slog mig nu att kanske ta glaslucka istället!?!? Det saknar jag från S60n.

Herrgårdspaketet är lite väl dyrt för för lite krafs.. Tanken slog mig nu att jag aldrig använde elluckan eller 12v i bak anyways..

Vad kan man tänkas få betala för solfilm hos glasmästare för kombidel+bakdörrarna?

Eluppvärmda spolarmunstycken är rena rama skömtet också för den delen....
Användarvisningsbild
av halmstaden
opA skrev:Grattis :)

Synd bara att kåpan syns, tar i mina ögon nästan bort meningen med att ha delbart drag. Andra märken löser detta bättre.

Laminerade rutor skulle jag välja, främst för att ljudnivån sänks ännu mer. De ingår ju i HGV-pkt och kostar 3700 enskilt.
Automatiskt avbländbar backspegel är ju inte standard heller.

Sedan hoppas jag att du blir nöjd med bilen, när den väl kommer! Bättre lycka denna gång.

MVH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Volvos läder är ju ett mega-kap prissmässigt vilket gör det svårt att låta bli tycker jag, hatar sunkigt tyg efter ett tag. Audi, BMW, Mercedes tar j 3 till 4 ggr så mycket för samma läder-
av XCThord
VolvoB20 skrev:Volvos läder är ju ett mega-kap prissmässigt vilket gör det svårt att låta bli tycker jag, hatar sunkigt tyg efter ett tag. Audi, BMW, Mercedes tar j 3 till 4 ggr så mycket för samma läder-
Instämmer helt. :)

Nu går jag lite OT, men det är just det som slår mig då man ska köpa ny bil; hur dyra tyskarna är på tillval! Jämförde en Q5a mot XC60n som jag köpte, och i basutförande var Q5an t.o.m. lite billigare, men med mina tillval skilde det helt plötsligt över 100 000! :shock:

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]