Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Vovlo_Henrik skrev:Är det inte samma belägg bak på alla 740 med stel axel?? Spåret mitt på belägget är olika beroende på fabrikat :wink:
Så jag kan välja vilket som menar du ? Det är ju rätt stor prisskillnad ...
av Vovlo_Henrik
Vad jag vet så är det samma bak på alla 740 med stel axel :???: Blev osäker nu men det är samma på de bilar vi har och jag har inget minne av att det varit annorlunda på någon annan 7/940 jag servat heller, oken fram skiljer det vilket du kanske redan vet. Mintex är väl en tillverkare av belägg avsett för rally,racing ??
Användarvisningsbild
av emwtur
Vovlo_Henrik skrev:Vad jag vet så är det samma bak på alla 740 med stel axel :???: Blev osäker nu men det är samma på de bilar vi har och jag har inget minne av att det varit annorlunda på någon annan 7/940 jag servat heller, oken fram skiljer det vilket du kanske redan vet. Mintex är väl en tillverkare av belägg avsett för rally,racing ??
håller med !
tom 850 har samma belägg bak !

se
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
tryck på "Passar till följande bilar" nere till vänster !

/emwtur
Användarvisningsbild
av sidhabo
Det blev "Biltema orginal" Den för stel bakaxel och bra pris ( 109 kr ). Den såg precis likadan ut som mina gamla med ett snitt mitti och fyra runda "hål" som man skymtar under lacken på baksidan. Det verkar vara samma som Mekonomen kallar för Mintex. Skulle gissa att båda varianter som finns på Biltema och Mekonomen funkar ... Men till min gamle häst så gick jag mest på priset.
Höll för en provtur ikväll i alla fall :-O)
av Jimpiz
Bendix, Girling och ATE är olika typer av OK. 740 har ATE Ok bak och Girling eller Bendix fram.

Mintex, ATE, mfl är Tillverkare av belägg har alltså inget att göra med vad du har för OK.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Jimpiz skrev:Bendix, Girling och ATE är olika typer av OK. 740 har ATE Ok bak och Girling eller Bendix fram.
Mintex, ATE, mfl är Tillverkare av belägg har alltså inget att göra med vad du har för OK.
Jovisst, mitt problem var från början att jag hade 2 olika klossar att välja mellan, både hos Mekonomen och Biltema. Min slutsats blev att båda funkar i mitt ATE ok. Så det enda man funderar över är varför man skulle köpa de betydligt dyrare klossarna ....
Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänker[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]