Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Som tidigare påpekat så har jag också drabbats. Min S80N var den sämsta bil jag har ägt.
Har nu en V50 T5 och är glad, man sitter i stolarna och inte ovanpå, mindre gungande och i mitt tycke bättre komfort.
S80N var mycket tyst men jag lägger mer vikt på andra saker i begreppet "komfort".
Min S80N blev inlöst så jag hade inte mycket val att välja annat märke.
Det var mycket negativa tongångar i denna tråd.

Har själv kört 5 000 mil på ca ett och ett halvt år och inte haft några direkta fel mer än "knarr" i bakluckan som försvann med lite fett.

Utöver lite högljudd motor vid acceleration måste jag säga att jag är nöjd med bilen. I marchfart är dock bilen mycket tyst.

I dåligt väglag är den oslagbar.

Nästa gång vill jag ha en dieselhybrid och gärna en Volvo om dom kan leverera en dylik. Biodiesel från tallolja är på väg och tillsammans med hybridteknik blir det en kombination som miljömupparna får svårt att angripa.

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av kave
LOTEZ skrev:Jag har det problemet att jag tröttnar jäkligt fort. Men nu har jag fått skäll av sambon
så nu handlar vi och behåller åtminstone 36mån.
En 2005 E61 lär ju knappast vara felfri så jag förstår att du längtade tillbaka till Volvoland.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]