Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
Så var det då dags igen....

Hade inne bilen hos en stor märkesverkstad i Göteborg vars företagsnamn börjar på B....

Skulle hämta ut bilen och fick då servicepunkterna upplästa.

Bland annat hade dom fyllt på 1 liter spolarvätska och smörjt in mitt delbara drag. Allt var vackert i kryssat på protokollet.

Orkade inte tjafsa om spolarvätskan när han läste upp punkterna. Jag städade ut bilen i söndags kväll, dammsugning, torkade ut det värsta osv... Fyllde även på spolarvätska då jag hade en dunk i bagaget. Hade inte en tanke på att det ingick i servicen.

Efter detta åkte jag hem igår, det snöade och var minusgrader, likaså på vägen ner till verkstaden i morse. Ändå lyckades B.... fylla på en liter spolarvätska i bilen. Nåväl, orkar inte tjata om 30 kr tänkte jag.

Kommer ut till bilen och ser min dragkrok. Inte är den infettad inte. Går tillbaka till kundmottagaren och meddelar detta. Han följer med ut och konstaterar det samma som mig...

Så återigen blir man blåst. De två enklaste punkerna för mig att kontrollera hade dom fullständigt struntat att åtgärda. Vad sparade dom på detta? En liter spolarvätska 30kr samt 5 kronor i fett?

Är det verkligen värt att skitna ner sig för 35 kronor?

Hur kan jag vara säker på att dom fixat svårare saker som att rensat vevhusventilationen? Det är ju omöjligt för mig att kolla.
av Arne
Risken verkar stor att de även struntat i alla de övriga punkterna också. Du kan lätt se om de bytt oljefiltret t,ex. Det bör vara helt rent runt omkring detta. Kolla oljan i stickan om den är ljus eller mörk. Är den mörk har de antagligen struntat i att byta olja också. Är det så då är det rent ut sagt fördjävligt. Detta är bedrägligt beteende. :evil:
av Göran E
Hörde en kille som lämnade bilen hos kundmottagaren och gick ut och satte sig i bilen igen. Efter ett bra tag (kanske timmar) gick han in och frågade hur det gick med bilen. -Ja den är färdig, svarade kundmottagaren!
Bilen hade inte ens varit in i verkstaden alltså.

Jag hoppas verkligen att detta inte stämmer, fick det berättat för mig.
Användarvisningsbild
av Loner
Det där med spolarvätskan känner jag igen, jag frågade försynt vart dom hade fyllt på, för det var fullt nät jag lämnade in bilen..

Fick en 5liters dunk som "plåster" på såren, men man börjar ju fundera på vad mer dom struntar i att göra/kolla.. Numera så är jag alltid med vid rep/service.

B la för att jag inte vill möta min bil ute i trafiken bara för att meken tar sig friheter att åka hem på lunchen i min bil...

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:Så var det då dags igen....

Hade inne bilen hos en stor märkesverkstad i Göteborg vars företagsnamn börjar på B....

Bland annat hade dom fyllt på 1 liter spolarvätska och smörjt in mitt delbara drag. Allt var vackert i kryssat på protokollet.

Orkade inte tjafsa om spolarvätskan när han läste upp punkterna. Jag städade ut bilen i söndags kväll, dammsugning, torkade ut det värsta osv... Fyllde även på spolarvätska då jag hade en dunk i bagaget. Hade inte en tanke på att det ingick i servicen.

Efter detta åkte jag hem igår, det snöade och var minusgrader, likaså på vägen ner till verkstaden i morse. Ändå lyckades B.... fylla på en liter spolarvätska i bilen. Nåväl, orkar inte tjata om 30 kr tänkte jag.

Kommer ut till bilen och ser min dragkrok. Inte är den infettad inte. Går tillbaka till kundmottagaren och meddelar detta. Han följer med ut och konstaterar det samma som mig...

Så återigen blir man blåst. De två enklaste punkerna för mig att kontrollera hade dom fullständigt struntat att åtgärda. Vad sparade dom på detta? En liter spolarvätska 30kr samt 5 kronor i fett?

Hur kan jag vara säker på att dom fixat svårare saker som att rensat vevhusventilationen? Det är ju omöjligt för mig att kolla.
hur kunde du se om dragkroken var smord eller ej? hade du tvättat dent mekanismen inne i draget innan med tinner eller nått?
av svensen
En tid jeg ikke hadde garasje, kjøpte jeg tjenesten «dekkhotell» hos en Volvoforhandler i Lier.

Det jeg betalte for, (og det var slett ikke billig), var:
1. Lagring av hhv. sommer- og vinterhjul i «hvilesesongen».
2. Rengjøring av dekk og felg.
3. Montering/demontering på bilen inkl. kontroll av lufttrykk.

Da jeg om våren skulle hente bilen etter bytte fra vinter- til sommerdekk var:
1. Dekk og felg slett ikke rengjort.
2. Mine Michelin Pilot Primacy montert mot rulleretningen.
3. Det var for lavt og forskjellig lufttrykk i alle dekkene.

Med andre ord en god investering!!

:D
Användarvisningsbild
av ateist75
svensen skrev:En tid jeg ikke hadde garasje, kjøpte jeg tjenesten «dekkhotell» hos en Volvoforhandler i Lier.

Det jeg betalte for, (og det var slett ikke billig), var:
1. Lagring av hhv. sommer- og vinterhjul i «hvilesesongen».
2. Rengjøring av dekk og felg.
3. Montering/demontering på bilen inkl. kontroll av lufttrykk.

Da jeg om våren skulle hente bilen etter bytte fra vinter- til sommerdekk var:
1. Dekk og felg slett ikke rengjort.
2. Mine Michelin Pilot Primacy montert mot rulleretningen.
3. Det var for lavt og forskjellig lufttrykk i alle dekkene.

Med andre ord en god investering!!

För jäv...t :twisted: Hoppas verkligen att du inte betalade för det där

av svensen
ateist75 skrev:
För jäv...t :twisted: Hoppas verkligen att du inte betalade för det där

Å, jodda, men ikke før de hadde satt hjulene på riktig side av bilen!
(Jeg måtte vise dem at det var en pil på dekksiden som viste rulleretningen).
De fylte litt mer luft også, men felgene måtte jeg vaske selv...

av zenobia
CarMan skrev:
zenobia skrev:Så var det då dags igen....

hur kunde du se om dragkroken var smord eller ej? hade du tvättat dent mekanismen inne i draget innan med tinner eller nått?
Nu är riddaren här och försvarar märkesverkstäderna igen.
:wink:

Tja den var torr och full med vägsalt. Räcker det?
Både jag och kundmottagaren var överens.
av Teemu
brukar ju synas ganksa bra om det är gammalt smutsigt fett eller nytt och fräscht.
Hade jag varit du hade jag nog begärt redigt reducerat pris alt. att dom fått göra om hela servicen under uppsyn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]