Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Var ute på utflykt i vinterkylan och halkan med familjen idag, då det plötsligt började kännas kyligt... Eftersom termostaterna står på 20 grader, kändes det lite märkligt! Kände med handen nere vid fötterna och där blåste det varmluft samma sak med munstyckena vid sidorutan (förarsidan)... Men, sen när jag kände på munstyckena vid instrumentpanelen (mittpanelen) så blåste det kalluft där!

Känns lite udda om det både blåser varm och kall luft vid samma tillfälle!? :???:
av andezon
förmodligen en spjällmotor (DMM) samt mjukvara, gasnka vanligt fel på dessa nyare..
av perjak
Menar du att motorerna är dåliga och behöver bytas eller att det ofta behövs ny programvara? Jag har upplevt samma fenomen.
Nu är det ingen arktisk kyla, men man märker tydligt att luften som kommer ur mittmunstyckena på panelen är kyligare än i övriga luftintag.
av mrharakiri
Upplevde ett liknande problem, förarsidan blåste varmluft och passagerarsidan blåste kalluft. Gjorde inget åt problemet och det har aldrig hänt sedan dess.

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]