Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

foddis skrev:Ett stort tack för en fantastisk hjälp ,detta löste mina styrproblem
har tidigare besökt verkstad som påstod att styrväxeln var kass.
Trevligt att man kan vara till hjälp!
Detta är ju dessutom betydligt billigare än att byta styrväxeln ;)

*pettson* skrev:kostar 750 på autoexperten och 780 på mekonomen. Dom har varit duktiga på att höja saker och ting..
Även piratdelar är dyra idag, man måste vara väldigt prismedveten för att inte bli lurad då man oftast tänker att dessa delar alltid är billigare än original. Men det kan vara tvärtom många gånger.
Se bara på strålkastarna, kostade styck 2600:- på AD-center och 2073,50:- på Volvo, så det är lätt att bli blåst...
Hallå!
Jag har också detta problem! Tänkte ägna påskhelgen till att fixxa det!

En fråga bara, kan det funka fint om man "fettar in" alla leder ordentligt, kan det räcka??
Alo!

Sitter o planerar att lämna in bilen för byte av rattaxelknuten. Skall dock själv köpa penalen...

MEN... Hur vet jag att servopumpen inte är felet??? Kan man kolla om den funkar på något sätt??

/Jonas
av *pettson*
Gillar du att felsöka för att se om du är en av dom kanske 3% som inte har standardfelet kan du med lätthet ta och kränga av remmen. Starta bilen och köra den några minuter och testa, du skadar ingenting. På så sätt är inte pumpen inblandad överhuvudtaget. På så sätt upptäcker du troligen att du knappt kan styra bilen alls. OCH DET ÄR INTE bara rattaxelknuten som håller emot utan även lagringen i golvet behöver omsorg för att det ska gå lätt att styra. Pumpen och hydrauliken står för ungefär 30% av det motstånd du kommer att upptäcka.. Att få ny knut och nysmort gör att du kommer att uppleva det som ett handikappservo..
Så...

Det enda jag behöver byta för att erhålla en "handikappservo" är alltså rattaxelknuten som kostar ca 856.-????

Har tänk låta en verkstad fixxa detta. Någon som har en aning om vad detta kan tänkas kosta?
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]