Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aimlezz
Hej,
Vet knappt var jag ska börja men .
har en volvo 855 :
Fabrikat: VOLVO
Modell: 850 Serie
Typ: 2.5 10V
Årsmodeller: 1993-1997

TYPINFO

Motor: B5252S
KW: 106, 103

Som först bara dog har inte startat över huvudtaget.
Då skicka vi ner den till bra bil men dom hittade inget fel på den , inga felkoder eller nånting. Soppa kommer fram till motorn , gnista får den . Efter det så bärgade vi upp den till en bekant som kan mecka en del och han sa att det var tändspolen sagt och gjort så byttes den ut . Wow bilen startade körde ca 1 kilometer sen dog den igen !

Som det är nu så startar bilen men så fort man gasar så dör bilen , den surar ner sig tydligen . Nu har han testat att byta ut det mesta från en fungerande bil men inget verkar hjälpa . Är det någon här som har någon bra idé om vad det kan vara ?

MVH
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligande av rubrik.
av *pettson*
är slangen mellan mapsensorn och insuget hel? Tycker det låter som en trasig sådan..
av aimlezz
kollad efter felkoder idag med dator , hittade inget . Nu bärgas bilen till en annan Volvo verkstad får hoppas att dom hittar nåt fel på den.
av *pettson*
fel på 5 spridare samtidigt?..visst kan det hända men låter det troligt?..
min åsikt?.. NOPE..
Vad grundar dom sin åsikt på då?
av aimlezz
den får för mycket soppa , inget fel på bränsletrycket , det är väl det dom baserar det på.
Någon här som vet vad en spridare kostar ?
av aimlezz
Idag fick jag ett samtal om att den var klar och kunde hämtas ut . 3038:- fattigare och en tändspole rikare. tydligen så hade våran bekant satt i en tändspole från skroten :evil:
Men nu är det bara att hoppas att den funkar några tusen mil till då ...
Nyckelproblem.

Tack. Ska byta och se om det var problemet.

B18 SU HS6 motor rusar

Var lite det jag funderade på, men mås[…]

Temp kylaravatten

Kamremmen driver vattenpumpen.

Jag brukade handtvätta ungefär en g&arin[…]