Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pedda75
Låsenhet höger bakdörr

Undrar om någon har tips om detta problem med låsenhet höger bakdörr?
När man låser med fjärrkontrollen låses samtliga dörrar och vid upplåsning går det ej att öppna höger bakdörr om man inte först trycker ned låsknappen och sedan drar upp den. Har provat att byta låsenhet (beg) men med samma problem.

Mvh Peder
Användarvisningsbild
av wissel
Kompisens S80 2000 hade samma defekt, vid batteribyte och strömlös bil så fixade det sig.....strömlös bil i 2 timmar o testa :?:
Kostar Graaaatis. :-)-)
av cHeLo
Pedda75 skrev:Låsenhet höger bakdörr

Undrar om någon har tips om detta problem med låsenhet höger bakdörr?
När man låser med fjärrkontrollen låses samtliga dörrar och vid upplåsning går det ej att öppna höger bakdörr om man inte först trycker ned låsknappen och sedan drar upp den. Har provat att byta låsenhet (beg) men med samma problem.

Mvh Peder

Har samma problem med min 99-a med förardörren, har märkt att själva låset funkar som det ska så länge jag inte tvättar bilen, om jag tvätta rbilen då slutar den funka. Antigen är motor försvagad eller nån fukt kommer in i dörren och på motorn. Har öppnat och sprutat lite wd40 på själva motormekanismen och nu funkar det som det ska. I värsta fall man byter motor helt enkelt, inte alls svårt , 7-8 skruvar och lika många plastnitar. Motor köper du på Bildelsbasen för billig peng.
av MatsP
Jag hade problem för ca tre-fyra år sedan med låsning - upplåsning av tanklucka och ibland höger framdörr på min S80 2000. Alla låsproblem löste sig efter att Volvo uppdaterat mjukvaran i bilens dator och det fungerar fortfarande felfritt. Så om ni inte har fått den uppdaterad på de senaste åren så kan jag rekommendera detta.

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel