Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Nu har jag hunnit köra lite med nya bilen. Här är några intryck.

-Först och främst... Grymt tyst... både tomgång, acc och i fart. Hela bilen är ju oerhört tyst, hörs knappt något i 140 km/h, varken BMW eller Mercedes jag provat var tystare, snarare var de något litet bullrigare.

-Motorn verkar snål, ligger på 0.81 just nu och då är det knappt någon landsväg alls och bilen är helny. Bara lite små-sträckor hit och dit som till jobbet, stallet, affären, båten osv.Som referens kan jag ju jämföra med likande körning med förra bilarna.
V70N D5 185 AWD Manuell ca 0.70 l/m
V70N 2,4D 163 FWD Aut ca 0.91 l/m
XC70II -09 D5 185 Aut AWD ca 1.15 l/m
Hittills är jag extremt imponerad av hur snålt den går...får se om det håller i sig.
av XCThord
VolvoB20 skrev:Nu har jag hunnit köra lite med nya bilen. Här är några intryck.

-Först och främst... Grymt tyst... både tomgång, acc och i fart. Hela bilen är ju oerhört tyst, hörs knappt något i 140 km/h, varken BMW eller Mercedes jag provat var tystare, snarare var de något litet bullrigare.

-Motorn verkar snål, ligger på 0.81 just nu och då är det knappt någon landsväg alls och bilen är helny. Bara lite små-sträckor hit och dit som till jobbet, stallet, affären, båten osv.Som referens kan jag ju jämföra med likande körning med förra bilarna.
Hittills är jag extremt imponerad av hur snålt den går...får se om det håller i sig.
Låter som en toppenmotor! :-)-)

Hade du manuell eller automat? Om det är automat är jag riktigt grymt imponerad! :D

Min XC60 ligger just nu enligt färddatorn på 0,96 (automat). Det är jag rätt nöjd med :)
av riha
Hmm, byta du bil efter knappt ett år eller? Ser i din list aöver äldre bilar "XC70II -09", det är vad jag själv har och den är inte ens ett år gammal och var ändå bland de första 09:orna.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XCThord skrev:
VolvoB20 skrev:Nu har jag hunnit köra lite med nya bilen. Här är några intryck.

Låter som en toppenmotor! :-)-)

Hade du manuell eller automat? Om det är automat är jag riktigt grymt imponerad! :D

Min XC60 ligger just nu enligt färddatorn på 0,96 (automat). Det är jag rätt nöjd med :)
Manuell.... annars hade jag nog också legat på litern...
Användarvisningsbild
av halmstaden
riha skrev:Hmm, byta du bil efter knappt ett år eller? Ser i din list aöver äldre bilar "XC70II -09", det är vad jag själv har och den är inte ens ett år gammal och var ändå bland de första 09:orna.
Jag tar mig friheten att svara i VolvoB20s namn: den XC70II han hade lånade han för att, som jag förstod det, testa hur mycket automaten drog (och V70N som lånebil?).

MVH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
halmstaden skrev:
riha skrev:Hmm, byta du bil efter knappt ett år eller? Ser i din list aöver äldre bilar "XC70II -09", det är vad jag själv har och den är inte ens ett år gammal och var ändå bland de första 09:orna.
Jag tar mig friheten att svara i VolvoB20s namn: den XC70II han hade lånade han för att, som jag förstod det, testa hur mycket automaten drog (och V70N som lånebil?).

MVH
Helt rätt :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
FiddeUBC skrev:ingen som har haft möjlighet att ta en bild med mobilkamera eller dyl på motorkåpan underifrån?
Kan jag göra i morgon om du vill. Någon speciell anledning?
Användarvisningsbild
av halmstaden
Du kan väl lägga upp några bilder på din nya kärra också? :-)-)
Vad varvar den på 6an i olika hastigheter?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
halmstaden skrev:Du kan väl lägga upp några bilder på din nya kärra också? :-)-)
Vad varvar den på 6an i olika hastigheter?
Det kan jag göra.
FiddeUBC skrev:ingen som har haft möjlighet att ta en bild med mobilkamera eller dyl på motorkåpan underifrån?
Här kommer bilden Fidde ville ha så länge, toppen är 100% ny och annorlunda mot den gamla så jag tror inte du kan modda kåpan för att passa på förra motorn utan mycket jobb.

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare