Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Tja :shock: Men för ett tag sen så var det någon som frågade hur man bäst fäste just kromade skärmkanter, så det blir väl till att gå på sök så kanske det kan lösa sej. Jo, frågan var då hur fästa dom? Så jag rekommenderade PL400 som ju aldrig släpper taget. Så sök på PL400 eller kromade skärmkanter osv. så kan du kanske få ett napp ?:-/ Jag orkar inte leta nu så jag överlåter det till dej :mrgreen: För det finns på forumet, så sök :-)-)

Men kom att tänka på att kromad plastlist finns väl att köpa som metervara på rätt tillbehörsaffär, men original :roll: Ja det kan ju vara problem, men har du frågat hos din närmaste Volvobutik?
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns köpa universal på JULA men antar de inte passar din bil?
Vetten! var snäll i dina inlägg annars blir jag "grammse" på dig :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av titanskruven
Grammse skrev:Finns köpa universal på JULA men antar de inte passar din bil?
Vetten! var snäll i dina inlägg annars blir jag "grammse" på dig :wink: :lol:
Universal?? nej knappast.. de kromade skärmkanter jag pratar om är märkesanpassade och ser jävligt bra ut på mörka bilar. de är ca 5-6cm "höga" upptill och avsmalnande nertill fram och bak, stoppade såna på min ford för många år sedan, skitsnyggt! förhöjjer utseendet rejält
Användarvisningsbild
av Nexus
jag vet vilken sort du menar. har monerat såna på en gammal toyota camry-90. gubben köpte de i finland.Fanns inte köpa i sverige.
Användarvisningsbild
av titanskruven
Fick tag i kromade skärmkanter till min v40 från appelt styling. Beställt dem men har inte fått dem ännu. Hoppas det är slimmade och följer karossen exakt och inte breddar utåt... för då blir det retur! *håller tummarna* 8)
Volvo 945 -96 problem med start

Hej, har problem med min 940, b230fk, som väg[…]

Ännu ett alternativ: Fixa en hastighetsmä[…]

Dimensioner på vinterdäck?

Kommer bli kanonbra. Original är det 225/50/[…]

Bytt en hjulbult som gått av. Tyvärr s&[…]