Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu har man fått lite pengar. Första utgiften var grejer till bilen. :D Handlade det som kändes nödvändigt just nu. Så till helgen ska det skruvas! :D

Bild

Det som köptes var:
1 Kamrem.
1 Spännrulle.
1 Brytrulle.
1 Bromsok bak.
1 Panel till A-stolpen på förarsidan.
2 Bakfjädrar.

Allt köptes nytt original på Volvo, utom bromsoket, som köptes på Mekonomen. På Volvo var bromsoket restnoterat, medans Mekonomen kunde få fram ett till nästa dag. Men oket kostade lika mycket på båda ställena. Handlade bara om vem som kunde få fram grejerna snabbast.

Nån som vill gissa vad detta kalas gick loss på?
Kanon! Bra jobbat! Håller med, bilen hade gjort sig bra med en "rutgrill" istället.

Om du vill göra dig av med mugghållaren så är jag intresserad ;) :)

Det ser att vara en multilinkbakaxel på den. Lite nyfiken på vilken modell av diffklump du har på den, är det möjligtvis en 1045:a ?

MVH
Ja, det hade suttit fint med en 940 turbo-grill.
Mugghållaren har jag faktiskt köpt själv till denna bilen. Finns nya på Volvo. Bara att beställa. :-)-)
Japp, multilink på denna. Vet inte vad diffklumpen heter, men de e lamelldiff som fungerar. Det märktes tydligt förra våren när jag hade köpt bilen.

Japp. Måste ju få fingrarna ur och börja skruva också. De finns ju så mycket annat att hitta på också. :P
Hehe. Raka motsatsen faktiskt. Om du kollar på första bilden på bilen, när det är vinter, så ser du att det sitter ett gäng mätare där. Detta ogillade jag skarpt, och stolpen var sönderborrad med hål för att fästa den panelen. En annan bieffekt av att mätarna tyngde ner panelen så mycket att solskyddet inte gick att fälla ner, utan att hålla upp panelen med mätarna.

Som sagt lessnade jag på dessa mätare rätt snabbt. Rev ut panelen, komplett med mätare. Sålde panelen till en lokal EPA-raggare. Körde runt utan panel sen. Beställde denna panel och har nu satt dit den.

Så det var för att bli av med mätare som jag köpte panelen. Det var den enskillt dyraste grejen jag köpte. Gick på mer än 700 spänn.
Japp. Ser inte riktigt vad man skulle vilja ha för mätare heller. Det enda jag saknar kontroll på är automatlådans oljetemp. Dom mätare som satt där från början var en vakuummätare, en oljetrycksmätare och en vattentempmätare. Men det var bara vakuummätaren som var inkopplad.
vakuummätare känns ju jävligt viktigt.. Hade det varit min bil så hade jag satt dit en bling-mätare, med nålen mot max hela tiden förståss :p
Nej men jag kan förstå att du tog bort dom, kanske inte rätt bil å fylla med sånt :)

/Ticken
Nej, precis. Och vakuummätare??? Vad fyller den för funktion egentligen? SURPRISE! När du gasar sjunker vakuumet! Den mäter ju egentligen bara gaspådraget. Kunde lika gärna vara ansluten direkt till gasspjället. Och jag känner också att det inte at riktigt rätt bil att proppa full med mätare. Vad behöver man veta på en motor utan turbo lixom?

Annars händer det inte mycke här. Skyller på dåligt med pengar. Men jag har börjat riva bakvagnen och ska till och byta fjädrar. Drog av en skruv i stötdämparen bara, så det står lite stilla just nu.

Var ner ikväll och satte in Xenon-kittet jag hade liggandes. Det var ett H4-kitt. Och visst, det lyser snyggt, men... Jag vet inte... Man kanske håller på att växa upp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]