Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jochen95
Hejsan!

Är ny här, och är spekulant på en V70 av -01;ans modell, vet tyvärr inte vilken motor det sitter i, men nu till problemet:

Det står automat service i infodisplayen, och den slirar ibland, ägaren hävdar att det är för att oljan är gammal, men det låter väl lite konstigt eller?
Enligt säljaren så var det en packning i ett rör från kylningen till lådan som läcker och därför var det låg oljenivå i lådan och orsakade servicemeddelandet.
Han säljer den riktigt billigt av den anledningen, men då undrar man ju varför han inte lika gärna åtgärdade det själv och sålde den dyrare....?
Men jag vet inte jag, vad tror ni kan vara anledningen till att lådan slirar ibland?

//Mvh Jocke
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan, jag skulle inte gå på den valsen faktiskt, det är som flera har sagt "är det för bra för att vara sant så är det precis det det är ".
Lite mera info så får du säkert flera svar.
Hur många mil, vilken motor, dragkula, allmänna skötseln ??
Är meddelandet borta nu ?
Kolla oljan, den skall vara RÖD och lukta ingenting. Minsta missfärgning är en varningssignal enligt mitt sätt att se det.
Just nu finns det gott om V70isar.
Hur billigt är billigt ?
Utbyteslåda 30 papp eller så, inte kul att börja med efter en eller ett par månader......
Kolla felkoder med en felkodsläsare ? kan ju finnas flera koder bakom ??
Min ryggmärg säger NEJ.
Lycka till :-)-)
av jochen95
wissel skrev:Hejsan, jag skulle inte gå på den valsen faktiskt, det är som flera har sagt "är det för bra för att vara sant så är det precis det det är ".
Lite mera info så får du säkert flera svar.
Hur många mil, vilken motor, dragkula, allmänna skötseln ??
Är meddelandet borta nu ?
Kolla oljan, den skall vara RÖD och lukta ingenting. Minsta missfärgning är en varningssignal enligt mitt sätt att se det.
Just nu finns det gott om V70isar.
Hur billigt är billigt ?
Utbyteslåda 30 papp eller så, inte kul att börja med efter en eller ett par månader......
Kolla felkoder med en felkodsläsare ? kan ju finnas flera koder bakom ??
Min ryggmärg säger NEJ.
Lycka till :-)-)
Hej!

Tusen tack för din fina hjälp!
Bilen ifråga är en gammal civilpolisbil, dvs fullstämplad servicebok osv med allt vad det innebär, och den har nu gått 19K mil, glömde dock fråga vilken motor som sitter i den, men det är en bensinare vet jag iallafall.
I regel så sköter väl polisen om sina bilar rätt bra sålänge dom finns i tjänst.
Den har dragkrok, vet väl inte hur mycket dom använt den.
Den står nu i Linköping med servicekoden kvar på displayen, och den slirar till och från med växlarna tydligen, har inte varit och provkört den själv iom att jag bor i falun och det är en bra bit ifrån.
Därför försöker jag på alla sätt ta reda på om det överhuvudtaget är värt att sätta sig och åka ända ner dit om det nu inte är så enkelt som säljaren påstår.
Är det så så kan man ju bara ta med sig verktyg, fylla på oljan i en gör det själv hall och sedan åka sträckan hem för att åtgärda det hemma sen, men somsagt så vet man ju inte om det verkligen bara är det som är fel på den.

Men fan den är ju ett riktigt kapp annars, ser verkligen fin ut!

Vad tycker ni jag ska göra, är det någon som kan veta vad som mest troligt är felet på automaten?

//Mvh Jocke
av J.F.S
jochen95 skrev:
Hej!

Tusen tack för din fina hjälp!
Bilen ifråga är en gammal civilpolisbil, dvs fullstämplad servicebok osv med allt vad det innebär, och den har nu gått 19K mil, glömde dock fråga vilken motor som sitter i den, men det är en bensinare vet jag iallafall.
I regel så sköter väl polisen om sina bilar rätt bra sålänge dom finns i tjänst.

//Mvh Jocke
Jag skulle akta mig. Polisen servar sina bilar, ingen tvekan där men de lever ett hårt liv. Jag tittade själv på en gammal polisbil (ej civilbil) och fullstämplad var boken, ny låda också men jösses så sliten den var i övrigt. Inte standard stolar fram utan nån special som bara sitter i polisbilar. Baksäte i svart skinn och tygklädsel fram. Det racklade och knirkade och hade sig och sååå billig var den inte att det skulle vara värt att byta stolar osv.

Är det så att du ändå jättesugen så finns ju bara alternativet att åka 30 mil enkel resa för att känna på bilen. Jag skulle inte gjort det :)
Användarvisningsbild
av wissel
Aj som faen, en gammal "snutvagga". Räkna med en jävla massa eljobb utöver lådan, så mycket elektriska tillbehör som dom laddas med och sedan någon som oftast "river ur" dessa prylar innebär tåtar överallt som Gud allena har koll på.
Men det är klart 15000 spänn kan vara taget då lådan med all säkerhet är slut.
Så ger du 15 papp o köper en låda med montering för 30 papp sedan eljobben du kanske gör själv !!
Omlackning av framdörrar brukar det bli, då lacken där kan vara tunn.
jag vidhåller "akta dig" ;-)

Om du inte gjort det redan så dränk spr[…]

har också haft dålig bemötande fr[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]