Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gruber
hej,
Jag tror min motorvärmare har brunnit av eller nåt, det flög en säkring när jag stoppade i motorvärmarsladden en dag i vintras och efter det blev det lugnt. Mäter man motståndet mellan faserna i motorvärmaruttaget tyder det på avbrott. Så vad är det för motorvärmare som sitter original på en s40 2.0 av -96 års modell? Har letat runt lite grann efter reservdelar och det finns ju lite olika fabrikat att välja på. Har inte plockat bort grejerna från bilen än. Kan detta vara rätt?:
http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... d=16905916
//mvh G
av Gruber
Tack för snabbt svar!
Det ser ut som det skulle kunna vara samma. Sitter ju inte så enkelt till själva värmepaketet. Hur svårt är det att byta, nån som har erfarenhet av att byta en sån värmare?
av unox
Gruber skrev:Tack för snabbt svar!
Det ser ut som det skulle kunna vara samma. Sitter ju inte så enkelt till själva värmepaketet. Hur svårt är det att byta, nån som har erfarenhet av att byta en sån värmare?
Jag har en såndär eller iallafall en liknande tror det bara finns två modeller Kalix eller Defa. En av modellerna sätter man på kylarslangen den andra är en kontaktvärmare som monteras mot motorblocket. Jag har en som jag monterade mot motorblocket under turbon. Går hyffsat enkelt att montera dit ifall du hissar upp bilen, lite pilligt är det men långt ifrån omöjligt eller svårt. Åk in till någon gör det själv hall och hissa bilen så har du bytt den på en halvtimme.

Kan tillägga att jag har en s40 2.0t -o2 ifall det har någon betydelse

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]