- tor 28 maj 2009, 19:53
Däremot håller jag inte riktigt med om att D5 är den optimala motorn. Jag valde mellan D5 och 2,5FT och fann att FT:n var:
- Snabbare (främst i hög fart)
- Komfortablare (mindre ljud och vibrationer)
- Trevligare ljud och effektutveckling med snudd på dubbelt så stort användbart register
Däremot är ju D5 snålare och därmed billigare vid de miltal jag snurrar (5-7000 mil om året). Men pengar är ju inte allt :D
Valet mellan A6 2,0, V70 och Passat är inte helt enkelt: Passat står inför facelift vad jag förstår - annars helt ok, 2,0 motorn i Audi känns sådär ärligt talat och V70 är en bra bil men är nästan provocerande befriad från känslor. Jag skulle nog försökt klämma in en A6 2,8 X-edition med sportstol (Sportpaket) om det går...
Mvh
Arese
andreas_lofgren skrev:För att den är framtung, har avdomnad styrning och är seg i reaktionerna. Mest därför. Körglädje är inte acceleration rakt fram.Håller med om att V70 är grym som familjebil med blomma och barn ombord och den stilla körstil som blir ett resultat av att ha dom med. 100 km/h på landsväg, lugna omkörningar och ett trevligt småchattande med baksätet är vad bilen är gjord för.
V70 är en avspänd familjefraktare som passar bäst i D5 utförande med automatlåda, 3 ungar i baksätet och hela bagageutrymmet fyllt med "åka till fjällen" prylar. Till detta är den närmast oslagbar.
Däremot håller jag inte riktigt med om att D5 är den optimala motorn. Jag valde mellan D5 och 2,5FT och fann att FT:n var:
- Snabbare (främst i hög fart)
- Komfortablare (mindre ljud och vibrationer)
- Trevligare ljud och effektutveckling med snudd på dubbelt så stort användbart register
Däremot är ju D5 snålare och därmed billigare vid de miltal jag snurrar (5-7000 mil om året). Men pengar är ju inte allt :D
Valet mellan A6 2,0, V70 och Passat är inte helt enkelt: Passat står inför facelift vad jag förstår - annars helt ok, 2,0 motorn i Audi känns sådär ärligt talat och V70 är en bra bil men är nästan provocerande befriad från känslor. Jag skulle nog försökt klämma in en A6 2,8 X-edition med sportstol (Sportpaket) om det går...
Mvh
Arese
Senast redigerad av 1 Arese, redigerad totalt 0 gånger.
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017