Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har jag förstått det rätt att man kan styra och få upp låtlistor på bilens informationsdisplay om man har HP-stereon (MY10) och en Ipod kopplad till USB-uttaget mellan stolarna? :lol:
Jo, men texten som jag läste gäller ju för MY10 vad jag vet. Det är ju MY10 infon som gäller nu, i såna fall är ju Volvo helt ute och cyklar med sin info.
NI SOM KAN…?
Jag har en S80 MY07 Premium Sound. Vad skulle det kosta och vad är som krävs för att kunna hantera låtar från Ipod, mp3, eller kanske direkt från USB minnet? Har ingen USB nu på panelen…

Det som är positivt att stereon kan spela mp3 filer, så jag bränner över 200 låtar per CD gånger sex blir det jävla massa låtar i bara själva växlaren. Duger än så länge!
Men om det inte krävs stora kostnader så uppdaterar jag även med tillgång till Ipod, mp3 spelare, eller usb.
minnet. Men då ska allting kunna hanteras via displayen på stereon, samt rattknapparna.

Vad behöver jag skaffa? Kostnad ca?
NÅGON?
XC90_Executive skrev:USB- och iPod interface behöver du då. Är inte helt "100" på priset. Men någonstans runt 6000kr tror jag!
Tack
hm, 6000 låter ganska mycket om man nu redan har möjlighet att spela 6 skivor med ca 200 låtar per skiva
duger inte det till flesta?
mvh
GATUPLAN skrev:
XC90_Executive skrev:USB- och iPod interface behöver du då. Är inte helt "100" på priset. Men någonstans runt 6000kr tror jag!
Tack
hm, 6000 låter ganska mycket om man nu redan har möjlighet att spela 6 skivor med ca 200 låtar per skiva
mvh
Hur många ser du gåendes med portabel cd spelare efter 2001?
CD-Växlare är lika modernt.
GATUPLAN skrev:
Tack
mvh
Det kostar 4000-4500:-, men fortfarande väldigt dyrt. Kostade hälften att eftermontera på min förra Audi.
Shär har jag monterat min iPhone i bilen.
Jag lossade iPodkabeln från mittfacket och drog fram den till mittkonsollen. Jag monterade en styck Brodit iPhone hållare med genomföring. För att lösa laddningen anslöts en Griffin Charge Converter http://www.ni.se/1.0.1.0/12/1/?item=prod_prod-s1/9600
Det hela fungerar mycket bra. Samtal förs vi Bluetooth headset, musik och podcaster lyssnas på via iPhonen. När ett samtal kommer in pausas musiken. Jag kan byta låtar och annat via bilens display.

Bild

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]