Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Fredrik77
Någon som vet om de två tankbanden under tanken på en 940 kombi är bärande ??

Jag upptäckte igår att den ena har rostat av... Finns nu risken att jag tappar tanken om dessa är bärande ? Eller finns det något annat fäste som håller tanken uppe ?? Jag har dessutom lite över halv tank med bensin i den..

Någon som vet ???

//Fredrik
av Fredrik77
Blir fixat på Fredag! Som tur är ...

Någon som hört att någon tank åkt i backen pga sönderrostade banden ? Det har aldrig jag!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Om bara ett har rostat av så är det ingen större fara att tanken ska åka i backen. :wink:
Har båda rostat av så ska man nog inte tanka fullt och åka på dåliga vägar precis. :lol:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Därmed inte sagt att det är bra att åka runt med ett avrostat tankband så det är bra att du får det åtgärdat såpass snabbt. :-)-)
Bilprovningen blir inte imponerade när de ser dåliga tankband. :lol:
av Tawoz
Fluffen skrev:Därmed inte sagt att det är bra att åka runt med ett avrostat tankband så det är bra att du får det åtgärdat såpass snabbt. :-)-)
Bilprovningen blir inte imponerade när de ser dåliga tankband. :lol:
min gick igenom besiktningen med ett avrostat tankband...han tittade bara på det och sen gick vidare..

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]