Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har lite strul med mitt tanklockslås.. Det gillar att stanna i låst läge så att man får nödöppna det, sedan funkar det inte att stänga igen.
Har en fundering, vad är det som styr öppning och stängning av det? sitter det nått relä eller liknande nånstans?
kan nämnas att jag monterade bort det här om dagen och det fungerade när jag hade de löst och låste och låste upp bilen..

Jag har även problem med låskistan till bakluckan, tror microbrytaren i den är trasig då lampan i bakluckan inte tänds automatiskt, så jag har satt en sladd i de hålen som representeras av microbrytaren för att kunna manuellt tända och släcka lampan. Kan det inverka på låsningen av tanklocket?

Om jag skulle ge mig ut på jakt efter en ny låskista på skroten, finns det något sätt att testa ifall microbrytaren är hel? typ mäta med en multimeter eller liknande?

Är den microbrytaren även till för larmet i bakluckan? då jag kan ha bakluckan öppen så låser sig bilen efter ett tag. larmet har någon inbygd funktion för att låsa sig själv efter någon minut om någon dörr inte öppnats.

//Tobben

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]