Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DarrenB skrev:
jhenrikj skrev:
Det finns en kabel även för att ansluta 2 enheter (en usb+ en iPxx).
Låter ju klockrent. Blir det två enheter då man trycker på Mode-knappen?
Vet du vad reservdelen heter?

//D
Ja, du kan växla mellan Aux, iPod och USB. Bra att kunna ha både USB och iPod anslutna samtidigt.
DarrenB skrev:
jhenrikj skrev:
Det finns en kabel även för att ansluta 2 enheter (en usb+ en iPxx).
Låter ju klockrent. Blir det två enheter då man trycker på Mode-knappen?
Vet du vad reservdelen heter?

//D

Tittar du högre upp i mitt inlägg så är det exakt det som jag listade och klipp/klistrade info för.
Men, det beror på vilken stereo du har huruvida det går att montera eller inte.

Dock också som jag skrev, om du uttryckligen beställer ipod conncetor till din bil så borde du få du få just det tillbehöret, annars skulle ju återförsäljaren informerat dig om hur det funka med USB kontakten.
Hexenhammer skrev:
kave skrev: Ja, du kan växla mellan Aux, iPod och USB. Bra att kunna ha både USB och iPod anslutna samtidigt.
För att påpeka; iPod ansluter man via USB... så USB och iPod ansluten samtidigt..? Vad vill du säga?
Antagligen samma som jag...enligt tillbehörskatalogen finns det 3 olika kablar till USB-ingången, en USB->USB, en iPod->USB och en dubbelkontakt där man kan koppla in både en iPod och en USB enhet till USB ingången samtidigt, dvs egentligen en tvåportars USB-hub men den ena porten är ersatt med den stora iPod kontakten istället.
Hexenhammer skrev:
kave skrev: Ja, du kan växla mellan Aux, iPod och USB. Bra att kunna ha både USB och iPod anslutna samtidigt.
För att påpeka; iPod ansluter man via USB... så USB och iPod ansluten samtidigt..? Vad vill du säga?
Du får läsa bättre, vi har både USB och iPod anslutning på bilen, således ansluter man
iPoden till iPoduttaget.
kave skrev:
Hexenhammer skrev:
Du får läsa bättre, vi har både USB och iPod anslutning på bilen, således ansluter man
iPoden till iPoduttaget.
Inte om man har en bil nyare än W0846 samt HP eller DS stereon, då ansluter man iPod till USB.
Precis som jag försökte informera om högre upp, om bilen redan är utrustad med USB-anslutning, dvs nyare än W0846 samt köpt med HP eller PS-stereon så kan man inte köpa till några kablar som gör att man kan ansluta USB-sticka och iPod samtidigt, men om man har äldre bil så kan man köpa till ett kit där man kan välja USB eller iPod alternativt "dubbelkabeln" med USB och iPod-anslutning. Mycket bra tillbehör, hade det själv på min förra V50. Men tyvärr är det så att om man har bil tillverkad w0846 eller nyare och HP eller PS så har man bara en USB-kontakt och kan således inte sätta i en USB-sticka och ansluta en iPod samtidigt, man måste skifta "pryl" i USB-anslutningen.

Men om bilen är äldre än w0846 och man har en iPod eller USB anslutning då är bilen extrautrustad med det vid återförsäljaren och man då då köpa till en kabel med dubbla anslutningar, samt programmering i vida gissar jag!
Appel skrev:Precis som jag försökte informera om högre upp, om bilen redan är utrustad med USB-anslutning, dvs nyare än W0846 samt köpt med HP eller PS-stereon så kan man inte köpa till några kablar som gör att man kan ansluta USB-sticka och iPod samtidigt, men om man har äldre bil så kan man köpa till ett kit där man kan välja USB eller iPod alternativt "dubbelkabeln" med USB och iPod-anslutning. Mycket bra tillbehör, hade det själv på min förra V50. Men tyvärr är det så att om man har bil tillverkad w0846 eller nyare och HP eller PS så har man bara en USB-kontakt och kan således inte sätta i en USB-sticka och ansluta en iPod samtidigt, man måste skifta "pryl" i USB-anslutningen.

Men om bilen är äldre än w0846 och man har en iPod eller USB anslutning då är bilen extrautrustad med det vid återförsäljaren och man då då köpa till en kabel med dubbla anslutningar, samt programmering i vida gissar jag!
Enligt volvo själva skall den nuvarande USB-kontakten ha exakt samma funktioner som det gamla tillbehöret (jag var lite irriterad att det inte gick att beställa tillbehöret längre när jag valde teknikpaketet), alltså borde de inte vara några som helst problem att koppla in en kabel som i ena änden har USB+ iPod och i andra änden en USB som kopplas in i USB-porten på bilen....men volvo har ju sällan koll på sina egna grejer så det behöver ju inte vara så. Är det inte så så är det bara att kräva att din säljare bygger om bilen åt dig gratis. (Och det var inte en säljare som svarade utan jag frågade volvo direkt).
MEn volvo ger dubbla budskap på sina sidor:

----
AUX-ingång/USB-port
Om du vill ansluta din egen MP3-spelare till audiosystemet, finns det en standard audioingång i mittarmstödet fram. Volymen styr du bekvämt på ratten, mittkonsolen eller audiokonsolen i baksätet. Om du väljer High Performance- eller Premium Sound-audiosystemet, ingår det också en USB-port som gör det möjligt för dig att helt integrera din iPod®, MP3-spelare eller USB-minnet med audiosystemet. Spellistor, låtar och artister visas på displayen i mittkonsolen och samtidigt laddas spelarens batterier.
----

Extra tillbehör:

USB och iPod® Music Interface
Den här anslutningen är praktiskt dold under mittarmstödet fram och integrerar din iPod och en USB-enhet till audiosystemet i din Volvo (Performance, High Performance med CD-växlare för sex skivor eller Premium Sound med CD-växlare för sex skivor). Spellistor, låtar och artister visas så att du kan välja musik via audioreglagen, knapparna på ratten eller audiokonsolen i baksätet. Du kan även olika random- och shufflelägen. När du kommer fram drar du bara ur kontakten och tar din portabla spelare med dig – med nyladdat batteri.

iPod är ett varumärke som tillhör Apple Computer Inc.

-----
Jo, volvo har inte uppdaterat texten på tillbehöret. Har du USB som standard så sköter den allt, har du inte USB som standard så kan du köpa till tillbehöret usb/iPod. Problemet med texterna på hemsidan är ju att det skiljer sig på MY09 beroende på om bilen är tillverkad före eller efter W846. Är den tillverkad före kan du köpa till tillbehöret till alla stereovarianterna, är den tillverkad efter w846 kan du bara köpa till tillbehöret till Performance.
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]