Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Premiär för mig på sidan!

Har en V70 D5 -02 som jag de senaste dagarna har uppärksammat ett ljud på.
Det skorrar eller vibrerar när man ger gas.
Låter bra precis som ett slitet belägg som skaver mot skivan men har uteslutit det då det även låter vid stillastående.
Har försökt lyssnat utifrån och kom fram till att det hördes mest då jag lyssnade vid höger framdäck. (Tjejen gav gas.) Ska nämnas att det dock nästan hörs som mest när man sitter inne i bilen.
Det låter dock inte jämt men känns som det blivit mer under senaste dygnet bara.
En diesel låter väl lite mer konstigt men så här lät den inte före.

Kanske jag som överreagerar. Kanske bara är nått som vibrerar.
Har bara haft bilen i ca en vecka. Köpte den privat och fick dåliga vibbar då bilen är servad av "kompis på bil-firma", så har inga riktiga stämplar. Senaste service och kamremsbyte ska ha skett vid 20400 mil enligt bok och säljare och den har nu rullat 100 mil till.

Hoppas någon kan komma med något tips på vad det kan vara :D
Mvh/Fredrik
Jag hade skorrande från servopumpen... Men lämnade in den o så var det för lite servoolja, plus att det skumma lite i behållaren. Ny behållare=ingen skum och olja... End of story för min del...

Skorrar det mer om du står still, och vrider lite på ratten? För det hade jag, det kom mer när jag typ fickparkera m.m...
ketto skrev:Förlåt mig, men fråga killarna på de andra forumet nedanför detta forum! :-)-)
Då tag jag och flyttar till rätt forumsdel då :wink: Volvo S60, S80, V70N, XC70 (00-07), XC90
PDK skrev:Jag hade skorrande från servopumpen... Men lämnade in den o så var det för lite servoolja, plus att det skumma lite i behållaren. Ny behållare=ingen skum och olja... End of story för min del...

Skorrar det mer om du står still, och vrider lite på ratten? För det hade jag, det kom mer när jag typ fickparkera m.m...
Okey, tack för tipset men det verkar inte vara det som är problemet för mig.
Det har ingen betydelse om hur jag svänger etc.
Har märkt nu att det även låter när jag inte gasar ibland.
Har inte hunnit kollat runt ordentligt. Kan ju bara vara något löst som vibrerar ibland.
Kan ju dock nada om bilar men lite kan man ju kolla.
Är mest orolig för att det ska vara kamrem eller något annat allvarligt som lever om. Hur märks det om remmen är dålig?
Känns dumt att lämna in på Volvo etc om det bara är något simpelt.
För såå störande/grovt ljud är det inte.
Men kanske det säkra före det osäkra! :)

Vparts hade så nu har jag köpt av dom. […]

Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]