Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvovolvos80
jag var ute och körde i dag å helt plötsligt började lambda lampan att lysa och sen efter någon minut började hela bilen att ruska och gå jättejätte dåligt :/ vad kan ha hänt min kära bil ? :roll:

(har haft av batteripolerna i en halv timme som volvo rekomenderade & det släckte ner lampan men problemet kvarstår) :(
av removal
volvovolvos80 skrev:jag var ute och körde i dag å helt plötsligt började lambda lampan att lysa och sen efter någon minut började hela bilen att ruska och gå jättejätte dåligt :/ vad kan ha hänt min kära bil ? :roll:

(har haft av batteripolerna i en halv timme som volvo rekomenderade & det släckte ner lampan men problemet kvarstår) :(
hade Exakt samma problem på min s80 förut...
Då va det en tändspole...800kr kostar en sån...åkin till volvo och kolla på en dator så får du se vilken det är..lycka till
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
volvovolvos80 skrev:jag var ute och körde i dag å helt plötsligt började lambda lampan att lysa och sen efter någon minut började hela bilen att ruska och gå jättejätte dåligt :/ vad kan ha hänt min kära bil ? :roll:

Vad är det för bil?

Du bör nog göra en felsökning på volvo eller med en felkodsläsare för att få fram ev. felkoder
Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]