Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av per brand
Hej på er alla!

Min garanti på bilen går ut i juni nu i år.Det Är en v70 classic. Är det något som man skall tänka på innan detta? Tacksam för alla tips.
Ha en goer dag. per
av loben
Hej
Att låta kolla framvagnen kan ju vara en ide´. Min Classic hade en styrled helslut på 3000-mila-servicen som utfördes en månad efter garanti-tidens utgång. Som tur var hade jag en försäkring(select-avtal) som tog den smällen. /Loben
Användarvisningsbild
av CarMan
gör service på bilen (äve om det är nån månad kvar)
hittar dom nått på servicen så åtgärdas det gratis (om det inte är slit delar, typ brmsklossar o lampor)
Användarvisningsbild
av per brand
Ok, tack för tipsen. Har ett ljud från vänster fram som kommer när det är kallt,låter som stabilisatorstaget (tror det heter så). Sedan så kanäpper det vid start samt vid nerväxling, dom har limmat splinsen 4 ggr. Det dom nu säger är att det är ett transmissions ljus!!!
Användarvisningsbild
av lexus
Ska själv lämna in bilen nästa vecka för att åtgärda de där jävla splinesen samt lacka om stötfångaren bak. Allt på garantin givetvis. I övrigt är det bara att gå igenom bilen så noga man bara kan för att upptäcka ev. brister som måste åtgärdas. Fast att en styrled pajar redan efter 3000 mil måste väl vara ovanligt eller?
av hjj
CarMan skrev:gör service på bilen (äve om det är nån månad kvar)
hittar dom nått på servicen så åtgärdas det gratis (om det inte är slit delar, typ brmsklossar o lampor)
jep! Det gjorde jag fast min garanti är endast Bilias (1år) för begagnade bilar.

Bilen (V70 2.4(170 man) -06, Summum) är körd 51tkm nu och jag valde att utföra 60tkm services eftersom mitt 750€ present kort till Bilia går ut i början av Juni och det borde ju utnyttjas till fullo.
Förutom servicen så besiktades bilen igår med blanka papper :)

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]

Finns säkert en kortare rem att köpa.