- tis 26 maj 2009, 15:31
Beklager om jag inte skriver godt svensk, men jag bor i Trondheim, Norge.
JAg har en fråga om min bil, V70 D5 2005 modell. Jag blir inte klok på om jag har larm eller inte monterad.
Bilen har panikfunksjon på nyckelen, men når jag låser bilen er det inte något som blinker. Ingen blinkande diod på dashbordet. Jag har forsøt at få bilen at "ula", utløsa larmet, men inget virkar. Så jag tenkte, kanskje det inte er larm på min bil.
Men bilen har denna knappen.

Och i manualen står det at den kun eksisterar om man har larmsensorer monterad på bilen.
Hadde blitt lycklig om någon kunne svara meg på denna fråga
Christian
Trondheim
Norge
Tr
JAg har en fråga om min bil, V70 D5 2005 modell. Jag blir inte klok på om jag har larm eller inte monterad.
Bilen har panikfunksjon på nyckelen, men når jag låser bilen er det inte något som blinker. Ingen blinkande diod på dashbordet. Jag har forsøt at få bilen at "ula", utløsa larmet, men inget virkar. Så jag tenkte, kanskje det inte er larm på min bil.
Men bilen har denna knappen.

Och i manualen står det at den kun eksisterar om man har larmsensorer monterad på bilen.
Temporarily turning off the inclination and movement alarm sensor(s) - accessorySå har jag larm? Har jag inte larm? Varfor er den knappen monterad i bilen om jag inte har larm?
This button will only be found in cars equipped with the accessory inclination and/or movement sensors.
Hadde blitt lycklig om någon kunne svara meg på denna fråga

Christian
Trondheim
Norge
Tr