Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kebne
Hej, gjorde en 4-hjulsinställning på volvo efter att ha bytt tvärarmsbussingar bak och för att bilen drog åt höger (vilket den gjort efter jag bytt till sommardäcken - nya).
Nu känns bilen bra på vägen igen. Men jag är lite undrande ändå..
I protokollet från mätningen så är camber för vänster hjul 0,14 grader och för höger hjul -0,53 grader. Diff Camber är 1,07 grader vilket är 0,07 grader utanför specifikationen.

Vid en tidigare 4-hjulsinställning har camber varit lika på vänster och höger. Det var alltså innan jag tog ned höger spindelled fram och bytte drivaxeldamasker. Jag delade inte på nav / stötdämpare då. Märkte inget konstigt i vägbeteende efteråt (körde på vinterdäcken). Har läst det finns ombyggnadssats för att kunna justera cambern +-3 grader. Borde jag göra något åt saken?
Användarvisningsbild
av goransson89
Om vi säger såhär... Siffrorna är inte specielt viktiga igentligen, känns bilen som den ska på vågen, och sliter inte däcken konstigt så är det bara tuta och köra :)
av kebne
Eventuellt är bilen mer spårkänslig nu än vad den var innan. Men det kanske är för att jag denna vår har olika däckfabrikat bak och fram - samt dimensioner.
Fram har jag 205/50-16 Marshal. Bak har jag 205/55-16 Continental.
av *pettson*
Dom 0.07 graderna kan du inte känna. Det är omöjligt.
Du har antingen ett annat problem med att toe inte är korrekt eller så är det mönstervalet på dina nya däck som spelar dej ett spratt.

Nu har det bränt en kabel igen :D Har t&[…]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]