- tis 26 maj 2009, 14:56
#291751
-)
Synd bara att inte min XC60:a har dubbla utblås. Som jag förstår det kommer även 2,4D AWD att få dubbla utblås fr.o.m. MY10, så det kommer att se ut som att jag kör 2,4D FWD, vilket iofs kan vara positivt för alla miljödårar :D
Appel skrev:Förstår att det är lite tråkigt för er som satsat på de stora bensinmotorerna, men jag tycker att dubbla utblås borde suttit på D5an redan från början - som du säger är det ju snyggtVolvoB20 skrev:Hela anledingen till att jag inte kan förstå mig på dubbla slutrör är väl att jag mekat för mycket bil genom tiderna.I mitt fall är det nog i första hand symmetri, jag gillar inte när det är olika baklampor heller, typ backlampa i den ena och dimbakljus i den andra. Sen verkar det vara så enkelt att det är dubbla rör ut ur sista ljuddämparen på min bil (den ligger på tvären), det var likadant på min V50 T5 också, relativt billig och simpel lösning, men det tilltalar mitt öga.
Vad är det för löjligt om man har en rak motor, ett grenrör, en turbo, en katt, ett "sugrör" under bilen för att sedan dela upp det i två slutrör på vardera sidan sista halvmetern av bilen ???

Synd bara att inte min XC60:a har dubbla utblås. Som jag förstår det kommer även 2,4D AWD att få dubbla utblås fr.o.m. MY10, så det kommer att se ut som att jag kör 2,4D FWD, vilket iofs kan vara positivt för alla miljödårar :D
Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv