Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
1. Vet någon vad kostar spegel hos volvo, inte hela spegel utom den del av spegel som man ser back när man sitter inne i bilen.( Någon g***l slagit sönder den i två delar)?
2. Vad skulle kosta en sån nyckel om man beställer, går det att beställa till min bil?

Volvo S 60 – 02 170 hk
Användarvisningsbild
av CarMan
exakt pris får du hoss din återförsäljare.
en innerbackspegel kostar väll kanske 5000:- + en mjukvara för en 500:-
en tänningsnyckel ? mjukvara går väll på 2500:- totalt med arbete, om det var det du mena?
varför skulle du inte kunna beställa ny nyckel?
Användarvisningsbild
av Loner
1) Vad menar du för spegel? innerbackspeglen eller?

2) Du vill alltså ha en sk stilettnyckel, ja det går att få men jag tror det kostar en slant.
Användarvisningsbild
av VS60
Hade lite för bråttom igår när skrev inlägg.
1. Yttre spegel eluppvärmda delen inte hela spegel kupa, fick den krossad i två delar blir dåligt uppsikt bakåt ny.
2. Jag tycker att den ganska praktisk att ha en sån, istället för att ha två delar som idag nyckel och fjär.
Volvo S 60 – 02 170 hk aut
av Sid
Ytterbackspegeln, bara glaset kostar en 550:- ca.
Om du skall konventera till stilettnyckel så kostar det ca 25-3000:-
Jag bytte spegel precis, och fick betala 550:- typ, jag kollade på det där med nyckelkomventering för nått år sedan o det va f-n inte billigt, massa småpill (dvs delar) o så skall det in massa nya mjukvara. Så fu får räkna med 2-3000:-

Dessutom kan jag tillägga det råd jag fick av min bilmeck o det är att dessa stilettnycklar har enförmåga att pajja efter ett tag, nån fjäder som blir slapp/m.m Så då hänger nyckeln o dinglar bara. Kan vara värt att tänka på.
Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:Ytterbackspegeln, bara glaset kostar en 550:- ca.
Jag bytte spegel precis, och fick betala 550:- typ, jag kollade på det där med nyckelkomventering för nått år sedan o det va f-n inte billigt, massa småpill (dvs delar) o så skall det in massa nya mjukvara. Så fu får räkna med 2-3000:-

Dessutom kan jag tillägga det råd jag fick av min bilmeck o det är att dessa stilettnycklar har enförmåga att pajja efter ett tag, nån fjäder som blir slapp/m.m Så då hänger nyckeln o dinglar bara. Kan vara värt att tänka på.
det var fel på dom första nycklarna, men nu är det väll inga som pajar?

du behöver (dvs delar) = en fjärkontroll & en nyckel. 2 saker alltså.
nyckeln ska beställas på din nyckelkod & behöver kodas in mot bilen
fjärkontrollen beställs tim & kodas in mot bilen, alltså 2 mjukvaror
av Sid
CarMan skrev:

Jag jobbar inte som meck så jag har 0 koll, men när jag kollade upp pris för ca 1år sedan så sa han det ivf.
Du får gärna komma med prisuppgift om du kan.
Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:
CarMan skrev:

Jag jobbar inte som meck så jag har 0 koll, men när jag kollade upp pris för ca 1år sedan så sa han det ivf.
Du får gärna komma med prisuppgift om du kan.
2500-3000:- låter rimligt för en nyckel + flärrkontroll
av Sid
Bad min meck kolla upp det imorgon, han sa har man nyckelkoden så slipper man beställa den, o då blir det 250:- mindre ca.
Jag har koden, till min, satt på en plastbricka som följde med bilnycklarna när ja köpte bilen. Skall nog konventera ja också nu.. hehe blodad tand.
Användarvisningsbild
av VS60
2000 – 3000 tycker ni inte att det är för dyrt för en nyckel. Jag tänkte kommer att kosta runt 1500:- då skulle jag nog beställa en sån, praktiskt för min del tycker jag. Vad är det som gör att det kostar så mycket, är den av guld med diamanter, eller?

Volvo S 60 – 02 170 hk aut

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]