Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke079
Det räcker med om man sätter två av lightforce=) Visst är dom lite större men det ser inte så dumt ut när dom sitter på plats. Jag hade vanliga lampor tidigare men blev rätt less efter att ha bytt några st pga ripor och stenskott=(
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Henke079 skrev:Det räcker med om man sätter två av lightforce=) Visst är dom lite större men det ser inte så dumt ut när dom sitter på plats. Jag hade vanliga lampor tidigare men blev rätt less efter att ha bytt några st pga ripor och stenskott=(
Jo det är nog inge fel på ljuset o dom är säkert mera tåliga än vanligt glas. Smak sak det där :)
Användarvisningsbild
av Bosa
_FrEdRiK_ skrev:
Bosa skrev:Ett alternativ till både Kama och LightOn är QPax, verkar riktigt trevliga de bågarna. Dock inga snabbfästen.

http://www.qpax.se
Kolla på dom o det är samma pengar för en kamabåge :) Köpte volvo satsen idag med kabel o knapp. Någon som behöver ett fäste? För det gick ju inte att beställa utan :( 950:- kr fattigare.
O mina volvo mekaniker säger att Reläna är inbyggda i bilen o pallar minst fyra stycken vanliga helljus. Och dom använder jämt denna sats oavsätt till två eller tre st. Är det rätt eller fel. Fick det svaret när jag fråga vart man sätter reläna som medföljer kabelstamen. O det följer inte med några tydligen.
Du har PM. :)
av perjak
Jaha. Så hade man då fått dit extraljusen och gav sig ut på en liten tur. Kallt, mörkt och inga bilar. Norrlbottens inland är behagligt.
Efter 15 mil går dom inte att stänga av längre!!! Inte ens om man stänger av bilen och kliver ur.

Det slutade med att jag fick slita isär kablarna...

Allt är monterat med originalkablage, det är 3X100W och enligt Volvo skulle det funka utan problem.
Min första tanke är att reläet brutit ihop. Nån som har upplevt detta och kan konfirmera min farhåga.

Förresten, var brukar Volvo sätta reläet?? Jag letade som en galen i motorrummet men hittade inget som såg "skyldigt" ut.
av acr32
Hej,
Har du dragit direkt ström till relät (kontakt 85 eller 86) ?
Tjuva plusen från helljuset till relät istället, så blir det ej fel.
(Att helljuset är tänt även om bilen är avstängd).

mvh Anders
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Nu vet jag att kontakt stycket som ligger innan för strålkastern fram på säkrings sidan inne håller en + och en - för det är bara dom två tåtarna som sitter o styr på mitt relä.....

Fick en kopplings skiss från OLC o dom kör så på sina kabage....

Så dom kör bara styrning på relät On & Off på dom två tårtana som kommer fram. Inget annat behövdes......

O jo ställde en fråga här länge upp.
Någon som vet vilken färg kabeln i kontaktstycket på strålkastaren fram som är parkerings ljuset??
Om någon fortfarande är intresserad av detta ämne kan jag skriva upp artnr på kontakt stycker som sitter i volvos orginal sats som man köper så behöver man bara köpa ett kontaktstycke för 15:- och sen göra kablaget hur man vill..
Har en liten fråga ang om jag vill montera ett 3e extraljus räcker det med ett 40a relä från volvos orginalkontakt 20a, eller ska man bygga om allt och ta styrningen från volvos kontakt och sen matningen direkt från batteriet och ett relä till varje extraljus???

Hittar inget klart svar i denna fråga vissa säger funkar andra inte så står i valet och kvalet..

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]

Vad var det för fel på svänghjulet[…]