Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Stänkskydd bak kommer köpas. Hade inga på min tidigare bil (saab 93), och med åren så tar lacken längst ned på stötfångarn mycket stryk av allt skit som sprutar upp från däcken. Även denna bil, efter 3000 mil, har börjat bli sträv och sliten i lacken där bak.

Inget man ser med blotta ögat från sidan, men när man känner med handen och när man tvättar etc så märker man, och det räcker ju för att det ska svida i själen hos en pedant :)

Funderar bara på om det är värt ca 900kr hos bilia för att få dem monterade. Eller köpa och montera själv för 250 + verktyg... Men tror nog jag ändå lämnar in och får det gjort, ska ändå göra en hjulinställning i samband med att sommardäcken åker på.

Samt att jag måste köpa "utslagsbegränsare" eftersom min bil inte levererats med 18" däck från fabrik (annars riskerar däcken skrapa i hjulhusen el.dyl vad jag förstått. Men dessa ska tydligen vara "lätta" att montera själv.
av lobbysleeper
Brainy skrev:De där har jag inte sett tidigare. Nästan lite Saabstuk a'la turbinblad :)

Mycket fina!

Kalle: Antagligen för att bakhjulen inte får upp smutsen mot sidorna lika enkelt samt inte har lika mycket yta bil att slänga upp smuts och dubb på.
Jo, förvisso är ju SAAB starkt förknippat med turbinbladen, dock brukar de ha många fler ekrar på sina fälgar, även om 5-ekrade finns.

Men personligen tänker jag att det är en fortsättning/återspegling på Volvos gamla trotjänare från 850 Turbo (kom 1993?), "Columba" 16 tum.
Bild
Kanske finns det några ännu äldre fälgar med "vridna" ekrar, som turbiner? Och vem var först av volvo och saab med dessa typer av fälgar? :)
Användarvisningsbild
av Nexus
skitsnygga sommarfälgar. älskar bara designen på de. (W)
Fin bil i övrigt oxå :D
Användarvisningsbild
av eccy243
Snygg bil! Och snygga fälgar. :D Ang. det här med turbinfälgar så hade ju Volvo en fälgmodell som hette just Turbin, men den hade ju inte det vridna mönstret. Annars hade dom ju Hydra som satt standard på sena 740 Turbo och tidiga 940 Turbo har jag för mig.
Bild
av lobbysleeper
Juste, det stämmer. Lång historia och tradition i dessa fälgar med andra ord (W)
av lobbysleeper
En tur upp till Norrland så här på vårkanten, dags att öppna upp sommarstugan.
Underbar bil/säten för övrigt som man gärna sitter i många timmar :)
Mycket nöjd med valet av sommarfälgar, dock kanske inte Pirelli däcken är de tystaste/lättrullade...

Snart dags för en liten polering av bilen tror jag.

I brist på roligare bilder blev det två kvällsbilder, ca kl 22:00 ... Ljusa kvällar så här års i norröver i landet.
Bild

Bonusbild på den enhetliga bilparken vid stugan 8)
Bild
av lobbysleeper
~Kalle~ skrev:Får man fråga vart du har stuga? :P
Längs Höga Kusten.
230fk går snålt

Hmm, nu kanske du fått nått special-ch[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragar[…]