- tis 26 maj 2009, 02:21
Roadrunner1 - fördelen att handla av en firma ju just att man har vissa rättigheter vid fel som inte har deklarerats i varudeklarationen. Att sätesvärmen inte fungerar bör vara en sak som står i varudeklarationen. Läckande olja är ju en sak som skall täckas upp av trafiksäkerhetsgarantin. Men visst... lite klantigt att inte kolla upp innan man slantade för bilen. Han hade ingen lyft så jag kände att jag lika gärna kan kolla hemma under bilen och sedan komma tillbaka om det var något som inte stämde.
Missade faktist det vinande ljudet, fråga mig inte hur.. :(
AC är en konstig nöt. Jag tyckte att den kylde bra när jag provkörde bilen i förra veckan. Dock var det en ganska kall dag så... eller så var det som skrivet ovan, att den fungerade ett litet tag för att sedan dö.
Bilen kändes i rätt bra skick så jag gick efter magkänslan. Jag tycker också att man ska kunna lita på att en bilhandlare inte ska pracka på en skitbilar (även om så är fallet ibland). Nu blev det inte så lyckat men han ska få åtgärda så många fel som det bara går. Man ska ju låta handlarna komma undan med vad som helst!
Missade faktist det vinande ljudet, fråga mig inte hur.. :(
AC är en konstig nöt. Jag tyckte att den kylde bra när jag provkörde bilen i förra veckan. Dock var det en ganska kall dag så... eller så var det som skrivet ovan, att den fungerade ett litet tag för att sedan dö.
Bilen kändes i rätt bra skick så jag gick efter magkänslan. Jag tycker också att man ska kunna lita på att en bilhandlare inte ska pracka på en skitbilar (även om så är fallet ibland). Nu blev det inte så lyckat men han ska få åtgärda så många fel som det bara går. Man ska ju låta handlarna komma undan med vad som helst!