Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Och när var det? Kan ju vara av intresse att veta om du köpte dom igår eller för ett år sen efterssom diskussionen går i banorna: "volvo har nyss höjt priset".
Ja så kanske det är. Jag köpte mina i november -08.
Det går ju alltid att ringa till Helmia i Karlstad och fråga. Tel.nr dit är 054-775 41 00.
Fellow skrev:Har hört motsatsen jag. Att det inte går från en volvoverkstad. Så om någon kan intyga som faktiskt gjort detta så vore det kanon. Detta gällde dock då en s40N.

R-designinstrument går utmärkt att köpa även till S40/V50! Art nr 31270 266-5 till en SWE-spec S40/V50 bensin MY08-
Varför köper ni inte bara R-design eller Ocean Race direkt från fabrik istället för att eftermontera... det känns ju lite löjligt... har man inte nåt av det så känns det lite som dekaltrim att eftermontera :D
sahlle skrev:Varför köper ni inte bara R-design eller Ocean Race direkt från fabrik istället för att eftermontera... det känns ju lite löjligt... har man inte nåt av det så känns det lite som dekaltrim att eftermontera :D
För min del var det så att jag ville ha en Summum för den utrustningen passade mig bättre.
Sedan såg jag dimljusramarna med cromlisten till Ocean Race och tyckte det passade ihop med Summms crom runt rutor och silver takreling. Som sagt när jag köpte dem så kostade de bara 245kr st.
Ibland blir man väl lite fåfäng kanske.
ztaffans skrev:
För min del var det så att jag ville ha en Summum för den utrustningen passade mig bättre.
Sedan såg jag dimljusramarna med cromlisten till Ocean Race och tyckte det passade ihop med Summms crom runt rutor och silver takreling. Som sagt när jag köpte dem så kostade de bara 245kr st.
Ibland blir man väl lite fåfäng kanske.
Du har ingen bild som du kan lägga upp. Jag har också funderingar på att pimpa bilen med OC-dimljusram.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]