- lör 04 feb 2006, 23:06
kan inte komma på en enda givare som inte tål is, tror att alla givare fungerar normalt trots at dom är fulla med is.
om nu en givare mot förmodan skulle fela om den får is på sig, så sätter den en klockren felkod då!
(dom flästa givarna sitter inne i cupen)
CurrentHill skrev:Verkstaden som servade min bil är en auktoriserad märkesverkstad. En av de stora (börjar på B, men det gör väl båda :) )Is på givarna, den va bra...
Då min fabriksgaranti är 2 år och bilen plockades ut i november 2004 så skulle jag behöva få detta fixat innan minusgraderna ebbar ut i år. Felet har funnits sedan bilen var ny. Men de gånger jag var hos verkstaden första året hittade de ingenting i loggarna och hänvisade till "is på givarna, inget att bry sig om". Men det känns ju lite fånigt att ha ett antisladdsystem som inte fungerar i minusgrader. :???:
Med vänlig hälsning
CH
kan inte komma på en enda givare som inte tål is, tror att alla givare fungerar normalt trots at dom är fulla med is.
om nu en givare mot förmodan skulle fela om den får is på sig, så sätter den en klockren felkod då!
(dom flästa givarna sitter inne i cupen)