- fre 22 maj 2009, 16:16
#290815
Har en 850 GLT-97 som jag fått fel på klimatorn på. En kille sa att jag skulle rycka ur sladden till kompressorn så skulle den sluta att slå av och på... Efter det blev det lugnt på den fronten men då uppdagades nästa problem.
Kör jag på tex. 2:ans växel i 2000 varv och ska växla så rusar varven upp till 2500 varv när jag kopplar ur och ligger där några sekunder innan den sjunker.
Va kan det vara som påverkar detta som har med ac att göra? Kan det finnas nått mer jag måste göra eftersom jag kopplade ur kompressorn?
Som det är nu funkar det ju inte för den rusar vid varje växling.
Att fixa ac:n är det inte tal om just nu för volvo skulle ha 8-9000:- för det ??:-/
Kör jag på tex. 2:ans växel i 2000 varv och ska växla så rusar varven upp till 2500 varv när jag kopplar ur och ligger där några sekunder innan den sjunker.
Va kan det vara som påverkar detta som har med ac att göra? Kan det finnas nått mer jag måste göra eftersom jag kopplade ur kompressorn?
Som det är nu funkar det ju inte för den rusar vid varje växling.
Att fixa ac:n är det inte tal om just nu för volvo skulle ha 8-9000:- för det ??:-/