NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:vad kostade stänkskydden? Behöver till min s40N från 2005. Går dem att få lackade eller primade?
Undrar det samma som flera andra här.. vad kostar dom ?
av glitch
Har för mig att Upplands Motor som ligger bredvid jobbet tog lite under 250:- för stänkskydden per par. Så ~500:- för både fram och bak ungefär. Funderar också på skaffa det faktiskt.
Om man tittar på monteringsanvisningarna så vill de att man borrar ett hål överst och jag antar att det är där man ska popnita? Utöver den så verkar det gå tre skruvar per stänkskydd. Wendtan, du menar alltså att det räcker med skruvarna? Tycker det verkar lite vanskligt att börja borra och ha mig nämligen :)

/C
Användarvisningsbild
av wendtan
De räcker gott och väl kan jag lova. Vissa biltillverkare sätter bara stänkskydden med några enkla clips och de sitter ändå kvar. Här sitter det skruvat med 3-4 torx skruvar per stänkskydd.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Funkar säkert.. Ingen fara att borra dock.. Det är bara mjukplast du borrar igenom, behöver inte ens plocka lös däcken, bara vrida undan dom. Tar ett par minuter att montera om man har en bra nittång.
Kan vara en idé att rengöra innan.
av Lövet
De kostade 300kr/par på Bilia Solna när jag köpte. Jag monterade dem utan popniten och de sitter stenhårt ändå. Det tar kanske 5 minuter per styck att montera - otroligt enkelt faktiskt. Det jobbigaste var nog att tvätta av karossen där plastfilmen (som skyddar mot skav) ska sitta. :wink:

Såhär ser det ut på en röd bil, tycker knappt de syns alls.
Bild
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Byt färg på bilen om de inte passar. :)

Bild
Användarvisningsbild
av MickeBergstrom
Hade redan fram på min bil så köpte till bak. skruv och popnit ingår i paketet vad jag minns :) fram är det redan förborrat för popnit men vill man ha det även bak så får man nog borra.

Lycka till :roll:
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]