Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då har bilen varit inne igen. Och det blev inte bättre. Testade bilen i bilias bromsprovare och enligt teknikern tog bromsarna riktigt bra. Fick ett värde som var 27, om detta säger er något!? Problemet har egentligen inte varit dåliga bromsar, utan att man måste trycka hårt på pedalen. Nu funderar jag på en sak...om bromsvätskan skulle vara kass, hade bromsarna tagit bra då med?
tycker de är konstigt för min bil är det precis samma sak med å den är ni servad å allt ting å allt annat är bra å bromsarna tar jäligt bra å så men att man måste trycka så jävla hårt är ju problemet.
testade å bromsa hårt som satan i 80 km/h å då slog ju abs i men man får ju trycka som satan. och jag testade å pumpa tryck och sen starta jag bilen å då sjönk ju pedelan.
hajjar ingenting
Min är exkat likadan med, trodde det var slangarna som var gamla och svällde vid belastning. Så jag bytte slangarna fram, oken, skivorna och beläggen byttes för ca 300mil sedan...men det är likadnat ändå. Kommer jag i runt hundra och panikbromsar så bara gliiiiider bilen mot ett stopp, och när den är nere runt 35, 40km/h så bromsar den så att ABS:en börjar jobba lite. Var ute och testade för fullt igår efter slangbyte och luftning av alla fyra kretsarna. Det slutade bara med att det stod två kraftiga vita rökpelare från varje främre hjulhus och det stank bränd broms. Får väl också ta och kolla bromsservon, för så dålig bromsverkan kan man ju inte ha på bilen.

Har vi ännu ett Volvofel???
volvo51 skrev:Som någon sa tidigare i tråden,sot i vakumslangen mellan insug och bromsservo,vanligt på många bilar. Kolla detta först.
Mycket bra tips :-DD Kanon :-)-) För det är just såna där fel som kan göra en GALEN :-(O) när man letar och sen visar det sej att det är en enkel sak som man bara förbisett som typ en igenslaggad vakumslang eller en som blivit för mjuk och inte orkar att hålla emot :-O)

Toyota har 10 år eller 100.000 mils batterig[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du[…]

SKF vänster drivaxel montage.

Hur ska den kunna åka ur lådan s&arin[…]

Här får du lite att läsa :-) Har[…]