Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lovet84
Hej!

Tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med min 740-89 årsm. När jag svängde in på macken igår så hörde jag hur servopumpen lät väldigt ansträngd(minst sagt), kollade under bilen och ser att det droppar olja ungefär strax bakom vänster främre domkraftsfäste och framåt mot styrstagen. Kollar i motorrummet men ser inget läckage där? Slut på olja i servobehållaren så jag köper ny och häller i. På vägen hem lägger servoverkan av helt. Kan det vara styrsnäckan som läcker? Vad kan det kosta? Svårt att fixa?
Mvh
Användarvisningsbild
av andreas88
ja det är ju inte ovanligt, på min hade jag samma problem och då hade banjokopplingen på returen gått hål på så jag köpte en ny slang på volvo och bytte ut, senare gick även banjokopplingen på trycken, men den lämnade jag in på en hydraulfirma där dom kapade av en bit som var dålig och slaglödade på en ny koppling, det kostade 800 kronor.. returslangen minns jag inte vad den kostade, kolla med volvo!

Lycka till!!

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]