Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobben87
Hej Hej
va på mekonomen och köpte bussning till övre motorfästet idag. Kolla på bilden hur de ser ut.
Nya bussningen:
Bild

gammla bussningen brevid den nya:
Bild

Jag tycker den nya bussningen ser konsig ut när fästet i mitten sitter off center i gummit. skall det vara så?
Nån som har några heta tips på hur man få dit den, förutom backspegelns sida..?
//Tobben
av Järven
Jag köpte en på Volvo, vill minnas att den inte heller hade hålet i centrum.
Ser ut att vara i sin ordning.
Min var stor så jag slipade lite för att lättare kunna dra i den i fästet med hjälp av en bit gängstång mutter och brickor.
Användarvisningsbild
av Carina
Har bytt mitt med och jo...hålet sitter inte i centrum.
Hade inga som helst problem med att sätta fast mitt... bara att matcha hålen med varandra..knacka i metallpinnen och få hålen att passa med fästets skruvhål.

Frågade en verkstad vad dom skulle ha för att göra det bytet förra året.... Runt 1000 spänn, för dom skulle få riva så mycket för att få använda pressverktyg för att få ut resterna av den gamla.... :shock:
Behövde inte riva nånting!!!!!! :-(O) Knackade bara ut det lilla som var kvar på det gamla fästet... klart!!
Användarvisningsbild
av Phantom
Bussningarna ser ut så, med hålet lite ocentrerat, och det är ju ingen bra idé att slipa ner storleken för att det är lite trångt. Det man använder är ett pressverktyg eller ett hemmagjort sådant för att få den på plats. Slipar man ner materialet så får du inte samma effekt av bussningen.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]