Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carlbanan
En snabb fråga...Har volvo nån bigfront stereo som klara mp3 som man kan byta ut orginal stereon mot? Och vad kostar den isf...Om nån vet...Eller finns det nå andra tillverkare som ha bigfront i sitt sortiment?

//Calle
av Fred
Snabbt svar: nej på alla dina frågor...åtminstone vad jag vet.

Om man vill köra med mp3-spelare finns dock väldigt bra adaptrar att köpa. Sök på iPod-adapter så kommer du hitta en hel del trådar som behandlar dessa.

Mvh
/Fred
av carlbanan
Tack för tipsen om ipod adaptern...Fast jag vet inte om det riktigt var det jag var ute efter...Men det är värt att undersöka...

Såg dom där volvo anpassade på bluepower...Är det bra passform på dom? Passar dom ihop med ac panelen under?
av Fred
Det där såg ut att vara en riktigt sweet lösning!! :D Det var ju en hel del information så jag läste inte så noga...frågan är ju som sagt om telefon, RTI och rattknapparna fungerar...? Om inte så kan man ju komma bra mycket billigare undan med en DIN-ram och en "vanlig" 3:e-parts-stereo. Fast riktigt cool produkt måste jag säga!

Mvh
/Fred

Edit:

Såg precis att den stödjer CAN och har funktioner för rattknapparna!! Nu blev jag riktigt sugen!! :D Dock har jag telefon som jag använder så om inte den stöds så är det tyvärr inget alternativ för mig... :roll:
Användarvisningsbild
av black
Fred skrev:Det där såg ut att vara en riktigt sweet lösning!! :D Det var ju en hel del information så jag läste inte så noga...frågan är ju som sagt om telefon, RTI och rattknapparna fungerar...? Om inte så kan man ju komma bra mycket billigare undan med en DIN-ram och en "vanlig" 3:e-parts-stereo. Fast riktigt cool produkt måste jag säga!

Mvh
/Fred

Edit:

Såg precis att den stödjer CAN och har funktioner för rattknapparna!! Nu blev jag riktigt sugen!! :D Dock har jag telefon som jag använder så om inte den stöds så är det tyvärr inget alternativ för mig... :roll:
håler med dig, men tror inte att RTI.n och telefon fungerar ihop med den.....å andra sidan så har den redan inbyggd navigator samt bluetooth......
av Fred
Läste en tråd på svxc.se om stereon...då tappade jag intresset rejält... :roll: Några hade klämt och känt lite på den på Elmiamässan och det var tydligen väldigt låg kvalité...plastig, dålig passform och allmän "Hong-Kong"-känsla över hela prylen. Dessutom var gränssnittet riktigt dåligt. :(

Det jag älskar med originalstereon är den otroliga känslan i den! Alla knappar är distinkta, passformen perfekt och designen sober. Dessutom har den riktigt bra ljud! :D

När det gäller navigator så har jag aldrig gillat integrerade, vill hellre välja en separat som passar mina behov och som kan bytas ut när nya modeller kommer. Kolla på film i bilen...jovisst, men de få gånger jag möjligen skulle ha behov av det vill jag ju inte få nackspärr av att titta snett ned mot mittkonsollen... :roll:

Näe, jag behåller min 803:a så länge! :D

Mvh
/Fred
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?

Returfjädern i dörrlåset har g&ari[…]