Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De e ju bra att ha en bil med bra tak höjd, då kan man ju ha hatt!.... :D

Nej, skämt o sido. Jag uppskattar detta när jag ska lyfta min 1åring in och ur barnstolen bak. Och tycker våran V70 II är mycket bekväm med sina stora utrymmen i cupen.
Jag skulle inte ha något emot om nästa V70 blir ännu större. Som prototyp V100.

När volvo planerade för en ny kombi model som skulle efterträda 855/v70 så va tanken att bygga en v70 i samma slolek som nya V70II. Men man var rädda för att steget i stolek skulle vara förstor, så men ritade istället en kombi utifrån mellan modellen S60 och fick då fram V70n. Men den första tanken var alltså att rita på S80 men dom avstog och släppte "stor" kombin som v70II år 2008.

Hoppas nu bara att Volvo får släppa en ännu större kombi om ca 6år, och inga nya ägare vill att man skall sattsa på mellan och småbilar. Så jag kan forsätta att köra vanlig kombi och inte måste köpa suv eller en sådan där jävla mini buss.
Eller så får man köpa MB E-classe så man får plats....
Craile skrev:Man måste köpa en sänknings sats till bilen. Markfrigången är ju helt sjuk hög!
Ska beställa en sats till min snart!
Jag som alltid tyckt att V70/S80 nästan ser lite låga ut :D
Tycker att det är perfekt med nuvarande markfrigång så för mig är det bara positivt att den är högre än för gamla V70N. Har inte mätt upp hur mycket det skiljer men tycker att den lättare tar sig fram på mindre skogsvägar innan man hör något släpljud från t.ex. mittsträngen.
En sänkt V70II och med de oftast nedlackade trösklarna är för mig inte speciellt praktiskt eller tilltalande, så jag är nöjd med både design och funktion.
Har dock inte behovet av en XC70 eller AWD.
En liten undran bara. Pratar vi om Volvo V70II? Vad jag kan se är väl det en familjebil, ett transportmedel, något man använder för att ta sig från A til B eller?

Har inte reflekterat över det innan jag såg inlägget men det är väl bara bra att den är hög eller?

Samma med markfrigången eller?

Vilka är nackdelarna?

Vill man ha en lägre bil med låg markfrigång är det väl bara att köpa en annan typ av bil.

Oavsett hur mycket 20" fälgar, sänkningar, bolt-onprylar mm som man sätter på är det ju fortfarande en familjebil.
Applåder! Är Ferrari tillräckligt låg? V70/XC70 har inte blivit en favorit hos barnfamiljerna pga att den radiostyrda bilen kan köras rakt in genom den öppna sidodörren utan för att den är praktisk. Vill man vara lägre finns ju massor av modeller att välja på. Varför gnälla på en bil som bevisat av massan gör det den ska med bravur.
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]