Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av andersen
Hej mitt problem är att jag har 745 glykol på golvet vid förarplatsen inte så mycket, men jag undrar om jag inte har värmen på under sommaren slipper jag att oroa mej för att det skall komma mera glykol på golvet? eller finns det en risk att jag får en stor läcka trots att jag inte har värmen på slagen?
Oavsett så är det bäst att du lokaliserar läckan och åtgärdar den. Det kan vara värmekranen på insidan av torpedväggen som läcker. Glykol är en hel**te att få bort från golvmattorna, det krävs att du plockar ur dem ur bilen för att få dom ordetligt rena efter att det småläckt glykol på dem. En liten läcka kan rätt som det är bli till en liten fors med glykol rinnandes över dina fötter, och det vill man inte.

//Maxwell
skulle tro att du har samma problem som jag hade nämligen att värmekranen läcker och det spelar nog ingen större roll om du har värmen på eller inte
läcker den så läcker den

du kan köpa en ny värmekran för 200kr på skruvat.se

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]