Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har problem med olika temperatur på luften från sido resp mitt ventilationsutsläppen i bilen, men endast när utetemperaturen ligger mellan +7-13C. I detta tempintervall så blåser sidointagen varmluft och mittintagen kalluft och det blir tävling och fläkthastigheten ökar. Min vänstra ansiktshalva blir het och den högra iskall. Vid lägre resp. högre utetemperatur så har luften i sido och mittutsläppen samma temperatur. Jag har varit inne på verkstad flera ggr och de har laddat ned nya programvaror, men "problemet" kvarstår. Det enda svaret jag fått är att Volvo har specat att det kan skilja upp till 5C mellan sida och mitt, men jag har större temperaturdifferens. BIlen är en V70 2.5T automat Momentum tillverkad Juli 2006 (modellår 2007. men den är inte den senaste modellen av V70).
Någon som vet vad som behöver göras för att lösa detta problem? :(
nu har jag visserligen en 855:a årsmodell 97, men då har jag en litet hjul vid sidan av ventilationshålen i mitten. Skruvar jag på de hjulet så blandar jag in ytterlyft i den luft som kommer i mitt ventilationshålen.. Det kan inte vara något sådan som är aktiverat?.. Och att du då har en temperatursensor i mitten av bilen som känner av den kalla luften och fläskar på med mer varmluft genom ett högre varv tal på fläkten?

//Tobben

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]