Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Bluff skrev:Lättaste sättet att bli av med repor i en vindruta måste väl ändå vara:

Kul-hammare och 200 kr?!? :)

/Johan
Snarare kulhammare och 2000kr i så fall.... :roll:

/Thomas
Varför skulle det kosta 2000 kr, du behöver ju inte slå hammaren rakt igenom rutan... :)

Kommer ihåg när farsan hade fått ett stenskott på en gamal tjänstebil. När glaskillen sa att det bara skulle lagas så beklagade sig farsan och sa att han så gärna ville ha en vindruta med toning i ovankant. Då tog GLASKILLEN fram en kulhammare och slog den i rutan...

Alla sätt är bra, utom de dåliga...
Det ska vara lätt att göra rätt...

/Johan
Ni har nog rätt. Det är väl stenskottslagning som brukar ha en självrisk på 200 kr. Behöver hela rutan bytas så drar självrisken iväg...

Mitt åt...

/Johan
cybermunk skrev:om vi säger att solen ligger på det har varit lite fuktigt ute, då solen träffar rutan så ser det ut som om någon lagt en dimma över rutan detta menar jag med dimmig ruta.
Då låter det snarare som att rutan bara är skitig, bilrutor brukar i längden få en fet yta som syns väldigt bra i motljus. Testa rengöra med fönsterputs på insidan!

mvh
Anders
nu e det ett tag sedan jag kollade tråden sist och det Brainy säger låter ju faktiskt vettigt ska ta och kolla upp om det hjälper om inte annat kanske man kan testa tvätt med starkare medel ex T-röd.

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]