Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindberg
Hej!
Mellan turbon och lmm sitter det en 3mm anslutning som det ska sitta en vacumslang på.
Men min slang har gått av så den räcker inte ända fram till anslutningen, så min fråga är vart den tar vägen?
Går ju in under insuget i något hölje, men kan tyvärr inte se eller känna vart den tar vägen och har ingen större lust att riva ner insuget för att se.
Finns det någon som vet så är jag väldigt tacksam för svar
Bilen är en 855 T5R -95

Mvh/Lindberg
av *pettson*
Lindberg skrev:Hej!
Mellan turbon och lmm sitter det en 3mm anslutning som det ska sitta en vacumslang på.
Men min slang har gått av så den räcker inte ända fram till anslutningen, så min fråga är vart den tar vägen?
Går ju in under insuget i något hölje, men kan tyvärr inte se eller känna vart den tar vägen och har ingen större lust att riva ner insuget för att se.
Finns det någon som vet så är jag väldigt tacksam för svar
Bilen är en 855 T5R -95

Mvh/Lindberg
mellan din turbo och lmm ska det sitta en magnetventil. ALLA turbons slangar ska endast gå till en magnetventil. Går dom inte dit är det hempulat och påställt.
av Lindberg
Magnetventilen finns där, men denna slangen ser ut att gå ner mot vevhusventilationen men vågar inte säga att den gör det heller.
Kompisen köpte en 855:a för ett par dagar sedan och hans slang sticker iväg däråt under insuget också.
av *pettson*
Men nu pratar du väl ändå om ett rör som sitter några cm från turbons mynning? En tjock slang och en tunn..
DEN TUNNA går mycket riktigt till vevhusventen. Antingen återfinner du den på baksidan av insuget (mellan generator och insug på gaveln där) eller så sitter den ansluten uppe i vacumgranen vid spjället.
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]