Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
Har ett klonkande ljud som irriterar mig när jag kör i gupp, kör upp på uppfarten eller svänger kraftigt... ljudet uppkommer bara ibland. Hade bilen nyligen inne på besiktning och fick nerslag på spindelleden som var väldigt dålig, efter byte trodde jag att ljudet skulle försvinna men ibland låter det. Det är bara ett "klonk" sedan är det bra. (tills nästa gång). antar att det inte är allvarligt då den gick igenom besiktningen men besiktingsmannen kan ju ha missat något.
Någon idé?
Användarvisningsbild
av Suomela
har faktiskt exakt samma klånkande ljud som du förmodar jag, men dock inte förstått mig på vart de kommer ifrån, låter mer oftare nu än förrut. och stablilationsstaget i bilden är utbytt på vänstersida då den glappade, vilket inte den högra gör.

Riktigt irriterande ljud! hissar man ner rutan så klånkar de ganska högt, ganska pinsamt :S

*Glömde nämna att det är en V70 T5 -99
*Skulle ju kunna vara gummibussnignarna till avgassystemet som gett upp också iförsig... ska försöka lokalisera detta i helgen.
Användarvisningsbild
av Suomela
Märkliga är att inget av mina stag är glappt som visas i bilden... jag har bytt den på vänstersidan för den glappade innan, men ska ge mig på den på högersidan även om den inte glappar så kan de säkert klonka för de :p

Ska köpa 1 på biltema när lönen kommer kostade inte så många kronor där tydligen, slutar de inte att klonka då, prövar ja byta den andra som jag nyligen bytt... om det var ett måndagsexemplar... *morr*
av *pettson*
Ett tips är väl att hissa upp bilen, ställa pallbock under.
Använda domkraften och hissa hjulet hastigt för att höra vart klonket är.

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]